fredag 10 juni 2011

Ännu en HET dag!

Ja detta jäkla väder.. Visst är det fint men fy satan vad det tar på krafterna!
Idag har vi varit väldigt aktiva, det var ju student och allt som hör därtill idag. Även om jag inte direkt firat någon så tänkte jag att det kunde vara kul för Liam att kolla på traktorer och en chans för mig att komma ut lite, har faktiskt ett par jobbarkompisar som tog studenten om jag inte missminner mig!
Det blev även en korv för Liam när vi var nere på stan, och efter det så kan jag nog inte säga mer än att "the king has left the building.." Lillkillen somnade och låg helt orörlig.. cirka 10 minuter efter det så började självklart vagnarna rulla in..
Vissa var verkligen högljudda, och nej då menar jag inte att dom skrek å gapade. Stereo-anläggningar som är värre än ett tysklands rave! Men dom såg ut att ha grymt kul =) Och mig störde det inte, Liam sov som en stock ändå. Fast efter ett tag så gick jag faktiskt till bussen, kändes onödigt att utsätta Liams små öron för sånt oväsen när man ändå inte hade någon direkt att fira.
Så efter cirka 150 meter och halvägs till bussen så kollar jag ned i vagnen, det var alltså då det lugnade ned sig och inte var så mycket ljud omkring, bara svalkande vind och skugga. Då slår Liam upp ögonen och tycker att nu ska jag va vaken! Och de va han, idag har han bara sovit cirka 45 minuter. Annars brukar det inte gå att väcka honom efter 1½ timme!



Så efter detta gick vi hem en sväng, tog det lugnt och sen kom vi överens om att det var alldeles för varmt och alldeles för fint väder att sitta inne på och så gick vi ut igen!
Bort till lekparken, folktom.. Men det gör ju inget.. Då har man ju hela sandlådan för sig själv! Och ja.. Det är så att Liams fötter är begravda! Gräver man ett litet hål så kommer han som en räkning på posten och stoppar ner fötterna.. Här hade han även hittat en liten sten, och det var tillräckligt intressant för att visa kameran! =) Det blev även en hel del gungande denna gången också!
Och Liam fick ett par nya leksaker när vi var och handlade sist. En plogbil som han kan köra i sanden, den blev rätt så dissad, den ska man bara sparka på, bra jobbat Fia ;) Men sen även en form så man kan göra "sand-nallar" den älskar han!


Liam som ni vet älskar att gunga men idag så var det lite extra kul för det kom nämligen en liten tjej i Liams ålder med sin mormor och gungade med honom! Dom skrattade en hel del ihop, det vill säga efter att han kommit över faktumet att det finns fler barn än han själv =)

Nu får det räcka för idag, jag har tagit mig an ett stort projekt nu att göra lite filmer med allt material som vi samlat på oss.
Håller för tillfället på att konvertera alla filmer som Fia spelat in på sin mobil. Bara att samla ihop alla filmer är ett jobb i sig.. Har "märkt" alla filmer från min mobil. Nu är det bara videokameran och Fias mobil kvar! Det blir en hel del pill att fixa det! Men skam den som ger sig!!!

Ha det bäst alla glada läsare.. eller ja.. alla och alla =) Ni som läser!! =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar