fredag 6 september 2013

Fru Hägg:)

Som vanligt, dååålig uppdatering! Jag har ju haft hela sommaren på mig att uppdatera bloggen men jag har valt att inte öppna datorn på hela sommaren. Det har varit riktigt skönt med tanke på att jag satt med den i knät hela våren när jag skrev på c-uppsatsen. Så nu är det mycket att uppdatera. 

Den 8:e juni: Per talar om för mig att vi har fått vattenläcka i källaren och att det ska komma någon gubbe och kolla på detta. Han säger att jag borde duscha då dom kommer stänga av vattnet. Helt ovetande hoppar jag in i duschen men väljer att hoppa över rakning av ben och sedan sminkning då jag och Liam bara ska vara hemmakring när Per åker till jobbet. Per tar med sig Liam ner i källaren för att träffa gubben och jag sätter mig i soffan för att ringa några samtal. INGEN svarar förutom moster Åsa som låter lätt stressad. Jag är på prathumör och låtsas om som att jag inte hör det. Helt plötsligt slängs dörren upp, in kommer två skrikande män.. Självaste Tom Cruise och Brad Pitt! Själv sitter jag i soffan med cykelbyxor, linne, utan bh och en handduksturban på skallen!! Jag blir livrädd! Sen hör jag en pigg och gäll röst, Min fina syster kommer in med videokameran i högsta högg! På hennes rosa t-shirt står det Fia Möhippa! Snacka om att jag blir förvånad:)) Tyvärr var Cruise och Pitt upptagna denna dagen men istället gömmer sig mina snyggingar till kusiner bakom maskerna, Matte och Marcus! Jag blir uppdragen ur soffan och jag kan säga att jag darrar som ett asplöv. Allt var ordnat. Jag hade dagen innan fått penicillin för min dubbelsidiga öroninflammation, tabletterna hade min underbara då blivande man packat ner i en väska tillsammans med en drös med saker som min syster skickat lista på. På med finaste möhippeklänningen, lite mascara och en fin prinsesskrona med slöja. Sedan fick jag en champagne flaska i handen och nu började äventyret. Efter en biltur med nostalgimusik i högtalarna och bästa syster vid min sida får jag på mig en ögonbindel. På skakande ben går jag ur bilen.. När jag tar av mig bindeln ser jag mina närmsta vänner och släkt framför mig. Bara tjejerna såklart:P Jag blir överlycklig och är så glad att alla dessa underbara tjejer vill dela denna dag med mig! Hela dagen innehöll massa roligheter och tokigheter. Jag fick uppdrag, blev sminkad, fick supergod mat, blev uppvaktad av en strippa! Hela dagen bestod av skratt, dans, sång och fina stunder! Tack till alla er som deltog och TACK till mamma, Anna och mormor som smög och fixade med detta. Jag älskar er!

Den 17:e juni-26:e juni: Dessa dagar tillbringade vi på Gran Canaria tillsammans med mamma, mormor och kusin Thilda. Vi hade underbart väder, åt god mat, badade och solade. Liams första utlandssemester och han njöt från första stund. Vi hade underbara dagar och jag längtar redan tills den dagen vi återvänder:)) Tack mamma för den fina, tidiga bröllopspresenten! Den var välbehövlig! 

Vi har även varit på Kolmården tillsammans med bästa Oskar och Carro! Det var en supermysig och varm dag. Vi såg många fina djur och delfinshowen var helt otrolig! 

Det största som hände denna sommar var den 31 augusti. Jag och Per blev då man och fru! Det var en av de bästa dagarna i mitt liv och jag är så lycklig att jag nu fått min prins och själsfrände!

Nu måste jag slänga mig i sängen men jag återkommer imorgon med massa bilder:))


Kram från Fru Hägg
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar