tisdag 9 augusti 2011

Äntligen!

Äntligen så funkar det att ladda upp bilder igen!

Igår var det en stor dag, Liam började på dagis! Vi hade ett inskolningssamtal och under tiden så fick Liam leka och kolla runt. Han tyckte det var kul men kom och kollade var jag var några gånger sen sprang han iväg och lekte igen:) Liam har aldrig varit barnet som tagit saker från andra barn utan alltid givit bort sina egna leksaker i tex lekparken men på dagis så kan han gå fram och ta leksaker från de andra barnen.. Är det okej att barn gör så? Det känns så dumt och det känns som om fröknarna tycker att jag är en dålig förälder som inte lärt Liam att man inte gör så.. Det kommer ju fram barn och tar ifrån honom också men det känns ändå som att det är vårt fel som föräldrar att han gör så.. Jag vet att det finns en fas i ett barns uppväxt som kallas "min" och det är något som alla barn går igenom. Sen är det klart att det är svårt för Liam att gå hemifrån där han har tillgång till alla sina leksaker själv och sedan kommer till dagis där han ska lära sig att dela med alla andra barn. Det löser sig säkert! Idag var vi där från 9-14, Per har varit ledig så han var också med:) Vi var ute och lekte, åt mat och så sov Liam på dagis. Han somnade på en gång och det var så skönt att se att han kan slappna av trots att det ligger andra barn bredvid som inte somnar på en gång.. Det går alltså jättebra för min lilla kille på dagis:) Imorgon och på torsdag ska jag följa med och vi är där från 9-14 sen på fredag ska han vara själv, det kommer nog gå bra men hönsmorsa som jag är så kommer jag inte kunna hålla mig utan ringa nån gång och kolla att allt går bra!


Liam på väg till dagis för första gången


Stolt pappa<3


Stolt mamma<3


Trött kille efter 1,5 timme på dagis


Kör brum brum bilen

Förra veckan var vi och hälsade på Liams morfar på jobbet:) Han älskar att åka dit för då får han åka traktor, grävmaskin med mera med morfar. Han sitter som ett litet ljus och bara kollar in allt. Brummar till då och då och får styra lite också:) Idag när jag pratade med pappa så sa han till Liam att tyckte att vi skulle komma snart igen och hälsa på. Liam sprang till dörren och ville åka på en gång:) Älsklingen! Vi får nog åka dit på torsdag efter dagis och busa lite:) Jag ska lägga in lite bilder men Per har dom på sin mobil så jag får fixa det sen:)

Imorgon kommer äntligen våra nya sängar! Det ska bli underbart att äntligen kunna sova ordentligt. Jag kan sova 8-9 timmar en natt men ändå vara dötrött dagen efter. Per (som vet det där med sömn) säger att det beror på att jag inte hamnar i djupsömn pga våra hemska sängar.. Jag börjar tro på det han säger! Så imorgon efter dagis åker vi och hämtar skönheten:) Per är nere i tvättstugan nu och tvättar täcken och kuddar så att det är fräscht imorgon. det ända som är lite negativt är att den nya sängen är högre än den vi har nu så Liam kommer inte kunna klättra upp själv men han väcker oftast mig på natten när han kommer in så då är det bara att lyfta upp honom.

Slänger in lite fler bilder:) Ha en fortsatt trevlig kväll du som läser!
Kram från mamma mu

Bilder från grönan


Liam, Henke och Per


Henke och Sophie med deras minsting Freja:)


Henke, jag, Liam och Ronja



Tuff tuff tåget


Älsklingen vinkar till mamma:)


Per och Liam gosar med Freja


Fina Ronja


Familjen johansson/Hägg


Morfar bjöd oss på restaurang:)


På björnön med mormor, gmormor och mamma och pappa


Bästa gmormor<3


Liam och mormor<3



Första ansiktsmålningen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar