lördag 13 augusti 2011

Dagis

Igår började vår lilla kille på dagis på riktigt.. Innan så har jag varit där hela dagen med honom men igår var det dags! Jag och Per gick och lämnade honom tillsammans, Per sa hejdå ganska på en gång för han skulle till jobbet. Jag stannade kvar i kanske 10 minuter.. Sen var det en fröken som tog med Liam till fönstret och vinkade till mig.. Han såg lite osäker ut först och förstod nog inte varför jag var utanför fönstret men så fort jag hade gått så sprang han iväg och lekte. Det hade gått hur bra som helst, han hade sovit bra och ätit bra:) Det serverades hemmagjord pizza med köttfärssås, de mindre barnen (Liam och två till) fick fisk:/ När Liam såg att dom andra fick pizza så sköt han fisken åt sidan och sa "IZZA!!" Det är klart att han inte vill ha fisk när det serveras pizza till dom andra:P Så han fick pizza och han sa "mmm" i varje tugga:) Lilla plutten! När jag kom och skulle hämta honom klockan 14 så blev han glad över att se mig och han sa till mig att sätta mig bredvid honom på golvet. Sen lastade han upp en massa leksaker i mitt knä som han tyckte att vi skulle leka med:) Vi satt där och lekte, jag satt och pratade lite med fröknarna också för att höra hur dagen varit. En sak som vi märkte på kvällen var att han hade druckit alldeles för lite vatten.. Från att klockan var 14 till 22 så var hans blöja helt torr.. När han vaknade klockan 23 så var han jättetörstig och drack 5 små glas med vatten.. Vi måste säga till på måndag att de måste fråga honom om han är törstig för när han leker så känner han inte efter och glömmer bort att dricka. Det är ju viktigt speciellt när det var ganska varmt igår + att han svettas jättemycket när han leker.. Så det är något vi får hålla koll på. Annars trivs vi verkligen med dagiset, det verkar vara riktigt bra och fröknarna verkar också bra! Vi har pratat med några föräldrar som vi mött där och dom är supernöjda och vissa har fler barn där.. Då borde det ju vara bra kan jag tycka!

Nästa söndag flyttar våra små kissar. Usch tycker det känns hemskt att vi måste göra oss av med dom, dom är ju våra familjemedlemmar. Men vi älskar dom och gör det här till största delen för deras skull.. Dom kommer få det så bra hos Ellen och R. Men det känns riktigt tufft redan nu och jag vill inte veta hur jag kommer känna om en vecka:( Vi älskar er sötnosar<3

Idag har Per jobbat. Jag, Liam och Liams mormor tog en cykeltur till Hälla. Mamma/mormor behövde handla lite eftersom hon ska på kräftskiva ikväll och så köpte hon två dukar på hemtex. Hon köpte svenska hallon utanför maxi innan vi cyklade hemåt. Vi stannade på vägen och åt dom. Det var så gott och alla tre tyckte att det var riktigt mysigt med utflykten. Sen skulle mamma hem och jag och Liam åkte till mormor. Vi gick till lekparken och gungade lite.. Vi var ute från 12.30 till 16 allt som allt. Det har varit en riktigt skönt och härlig dag! Blir lite arg på mig själv bara, glömde knäppa kort:/ Måste bli bättre på att ta kort, förr tog jag minst 10 om dagen när Liam var mindre men nu glömmer jag bort det eftersom att det händer lite mer när man är ute nu. När han var mindre så hade man mer tid till att ta kort:P

Nu ligger Per och Liam i knoddens säng. Liam har fått välling och det är ganska tyst så det kan vara så att båda två har somnat:P Det brukar bli så! Det gäller mig också!

Ha en toppen kväll ni som läser!
Kram mamma mu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar