tisdag 12 april 2011

Trött och ont i huvudet

Har varit utan min älskling hela dagen idag! Eller nästan iaf. Per och Liam körde mig till skolan klockan 8. Hade föreläsningarna i E-tuna idag och då har dom fixat en anslutningsbuss som vi får åka gratis. Personligen tycker jag det var bättre förut när dom hade att vi fick åka gratis tåg istället. Det gick fortare och så blir jag inte alls lika åksjuk av att åka tåg. Först gick vi igenom rörelseapparaten, hade lärt mig mycket mer om jag suttit hemma och pluggat istället. Visst alla lärare har sitt sätt att lära ut men att ge ett häfte med en massa information och sedan bara stå och läsa rätt upp och ner från pappret.. Jag lär mig mer av att sitta i lugn och ro och läsa hemma! Men men så är det. Vi slutade 15.20 och bussen gick 16.15 hem igen. Drygt när man är hungrig, trött, ont i huvudet och saknar sin bebis hemma. Men jag har så trevliga klasskompisar så vi satt och pratade en massa innan vi gick till bussen. Snälla svärfar Peter kom och hämtade mig vid skolan och så åkte vi hem till bästa svärmor och bästa Liam. Liam var tröttis och busig men jag tror att han blev rätt glad att se mig i allafall:) Svärmor hade gjort mumsig kvällsmat så vi satt oss och åt, det smakade underbart efter en hel dag i skolan. Fast Pia, du gör alltid god mat! Efter maten åkte dom hem och jag gjorde ordning Liam för natten. Vi gick och la oss i vår säng och mös! Han kröp upp i min famn och jag bara låg och luktade på honom. Det tog inte många minuter innan lillprinsen sov gott.

Väntar på att Per ska komma hem. Han slutar snart. Har saknat honom också:) Imorgon är vi lediga båda två så jag ska hinna med att plugga till tentan nästa vecka men vi ska även hinna hitta på något tillsammans! Det är viktigt att göra något tillsammans när man kan. Det behöver inte vara något stort eller något som kostar pengar men att gå ut på en skön promenad och gå till lekparken är bra nog:)

Igår var jag, Liam och min mormor ute på picknick:) Det var ju sånt härligt väder igår så mormor ringde och frågade om vi inte skulle ta med oss fika och gå ut. Vi gick till affären och köpte jordgubbar med mera och gick till lekparken. Vi mumsade och hade det riktigt mysigt. Liam gungade en massa och sprang runt och lekte:)

Måste bara tillägga att jag saknar min fina vän Tess massa massa! Vi har inte setts sen i somras. Hon jobbar och står i och det är svårt för mig att bara åka iväg och träffas. Förut sågs vi i allafall ofta i skolan men eftersom vi båda tog studieuppehåll så blev det inte ens där. Men det ska det bli ändring på! Saknar dig gumman och tänker på dig varje dag!

Ha en fortsatt trevlig kväll du som läser detta!

PS. Pia/svärmor, jag lovar att jag ska lägga upp bilder från stugan såfort jag vet hur jag ska göra:P



Liam och Liams mormor kör bilen. I söndags



I lekstugan



Liam och g-mormor





Mormor blev barn på nytt:P



Igår när vi var på picknick:) Varmt och skönt i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar