onsdag 27 april 2011

Underbar påskhelg!

Precis som titeln lyder, helgen hade inte kunnat blivit bättre! Började med en tenta i torsdags som kändes bra:) Nu håller jag bara tummarna att min magkänsla var rätt. Efter tentan kändes det som en befrielse. Åkte hem och pussade på mina fina killar. På fredagsmorgonen åkte vi till maxi och handlade. Liam fick åka vagns bilen för första gången. Det var kul.. ett tag. Sen skulle han springa runt själv:)



Sen på eftermiddagen gick vi hem till mamma för lite påskfirande! Mormor och mamma hade fixat såå god mat. Sill tårtan var gudomlig! Jag åkte och hämtade Anna när hon slutat jobba! Min fina syster som blev 22 år! Vi drack gott, åt gott och hade det så mysigt. Vi kollade på Så ska det låta och Liam dansade och var så söt. Han gick fram till mamma/mormor och bjöd upp henne. Vi smälte allihopa! Per gick sen hem med Liam när han blev trött och jag var kvar och jag, mormor, mamma och Anna satt och pratade om allt i flera timmar. Det var riktigt mysigt. Hittade inga bra kort från min mobil men Per tog kort så det kommer senare:)

På lördagen åkte vi hem till farmor för att fira lite påsk. Pappa kom dit och det gjorde även Birgitta och Ulf. Även idag blev det massa god mat, vi åt och åt. Efter maten gick vi och hälsade på farfar. Det var så himla fint vid minneslunden när allt börjar blomma nu.



Liam blev trött efter maten



Magnolia trädet bredvid minneslunden. Tycker det symboliserar frihet!



Så himla fint! Det luktade så gott



Hejdå farfar för den här gången!



Per kom in i foto tagen:)



Fika dags!



Liam var sugen på tårta

På söndag morgon var det dags att tagga till kryssning. Lite smått stressad sprang jag runt och fixade, städade och packade. Per och Liam hjälpte till såklart:) Innan det var dags för Liam att sova mös vi en massa eftersom att han skulle sova när vi åkte.



Mina fina killar<3

Mamma kom och tog över och jag och Per gick till bussen. Väl nere vid stationen så kunde stressen släppa och njutningen infinna sig. Hade sett fram emot kryssningen så länge, sen julafton faktiskt:P Alla kom så småningom.. Svärmor och svärfar, Dan och Lena och även Peters barn och sambo. Kan sammanfatta det såhär. Såå god mat, såå god dryck, såå bra musik och såå jäkla roligt! Självklart längtade jag hem till min fina son och det var så skönt att få en kram av honom men jag ser verkligen fram emot nästa (jag försöker få Per till att boka en ny kryssning:P). Nej men det var verkligen toppen kul alltihop och tusen tack till Pia och Peter för den underbara resan! Hoppas ni hade lika kul som vi hade! Sen kan jag tillägga att jag känner mig nykär igen. Jag och Per behövde verkligen den här tiden för oss själva för att hitta tillbaka till varandra. När man får en liten bebis så är det lätt att man glömmer bort varandra och så hamnar man i ett ont hjul som bara snurrar snabbare och snabbare. Men nu har vi lovat varandra att det inte ska bli så igen, en kram gör så mycket! Sen så känner jag att vi gör både oss själva och även Liam en tjänst när vi är gladare och lyckligare och visar kärlek istället för att vara sura mot varandra. Så jag känner mig som en ny människa:)



Gänget innan ombord stigning på Viking Line Cinderella



Underbart väder hade vi. Här sitter svärmor och svärfar och solar på soldäck!

Som sagt, helgen har varit helt underbar! Tusen tack till alla inblandade!

Många kramar från lyckliga mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar