fredag 10 juni 2011

Snurrigt i bollen....

Ja, som titeln beskriver så är det mycket att ha i huvudet ibland.
Idag medans Liam kollade på Nicke nyfiken så började jag stuva om i skötväskan, och banne mig vad grejer det är man "kan" behöva. Det ska vara solkräm, blöjor, våtservetter, vattenflaska med mera.. Jag stod och kliade mig i huvudet ett bra tag så jag skulle få med allting och vara klar innan farmor kom på besök. Efter nån minut så tänkte jag att "äh, det får duga, inte så långt att gå hem ifall jag glömt nåt.." men sen kom jag på det! Aha! Blöjor! Det är bra att ha med sig =)

Efter en stund så kom i alla fall farmor och plingade på dörren. Liam som vanligt tokigt exalterad över ringklockan springer till dörren och blir överlycklig att få öppna dörren! Vi går genast till lekparken och leker, fullt med stora barn där idag. Dom flesta var nog äldre än 16 år. Men det struntade vi i och lekte på ändå!Och självklart så fastnade Liam och farmor på bild vid gungan! Efter gungande, klättrande och en massa bus så gick vi vidare till Ica. Farmor handlade lite till sig själv och sen bjussades det även på glass! Eller gasshh som Liam säger!
Och efter mycket bus och glass så började det regna lite lätt, rätt så skönt faktiskt men det hade varit fint med lite sol också! Liam var helt slut efter turen till lekparken så nu var det bara upp å äta och sen ner i sängen! Han somnade nästan i samma sekund som han nuddade kudden.
Så pappa fick en chans att röja undan lite också.
Sen så måste jag få visa lite fler bilder också. Har krånglat som fasen med min iphone att få över bilderna till datorn. Sen läste jag i ett forum att det kan krångla om man har mobilen i låst läge när man försöker överföra.. så poff så funkade det!

Som ni säkert förstår så har det blivit en hel del tid ute vid poolen i Gryta Ås! Hemma hos morfar det vill säga! Liam som det vattendjur han är älskar verkligen poolen, så i år när han är lite äldre och klokare så har han även fått lite utrustning till detta!

Utöver denna snygga flytväst så har han även fått en slags flytring som han kan sitta i, utan att åka ur så klart.. Flytvästen var sådär men flytringen älskar han, tycker det är superkul att kunna plaska själv utan att någon måste hålla i honom. Men självklart så är det kul ibland att vara hos morfar och skvätta vatten på pappa! Eller sitter på pappas axlar och studsa omkring i vattnet!
Ett annat stort plus är att han är väldigt försiktig i år vad det gäller att komma i poolen, även om han kanske springer omkring och har sig en hel del runt poolen så är det inte i närheten av att han tänker kasta sig i hur som hellst, så duktig kille där!

Det är även väldigt kul med ankor och fiskar i år, så vi får väl ta och fixa lite fler saker som flyter tror jag. Kan ju bli tråkigt med bara en anka och två fiskar hela sommaren! Men än så länge så är nog vi vuxna nog dom roligaste ;)

Liam och morfar plaskar runt i vattnet med badankan i högsta hugg!
Den plus ett par fiskar är det som brukar spruta ner pappa som mest!
Fast jag är inte dålig på att ge igen jag heller, fast mestadels på morfar då. Liam har jag överseende med ;)











Liam i gungan, det har blivit väldigt kul att gunga igen. Både stora och lilla gungan är extremt kul, fast när det är andra barn i närheten så blir det lite kompigt.. Då måste man busa extra mycket för att få Liams uppmärksamhet.

Men som ni ser så är det bra kul och avkopplande att gunga!

"Vi kan gung gung gunga du å ja.." just de...









Allt för mig denna gång! Ha det bra alla ni som läser!
Lämna gärna en kommentar också! =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar