onsdag 8 juni 2011

Första tiden som pappaledig!

Japp, som titeln beskriver så är det Pappa Per som skriver nu!
Sofia sitter och pluggar som en tok dag ut och dag in, tror att hon är ganska bestämd på att fixa denna tenta. Jag och Liam där emot tar det chill och slappar i solen, Not! Det är bus och lek varenda dag och vi kunde nog inte ha mer kul!
Sen sommaren kom så har vi nog varit ute och busat varenda dag. Det har varit lekpark, fotboll och bad hela tiden. Kan inte säga att jag är så väldigt avundsjuk på mina kära jobbkollegor som måste jobba, men dom stackarna har ju semester snart dom också!

Igår så tyckte jag faktiskt att jag var en riktigt duktig "hemma-man" som tvättade fönster, dock så fick jag fixa Liams fönster idag då han låg och sov när jag gjorde dom andra fönstren. Det gick rätt så bra, speciellt dom stora i vardagsrummet. Där hjälpte Liam till, man ser vart han har varit med sina små fingrar.

Sen så måste jag ju även berätta för er alla att Liam har varit till doktorn och fått en spruta!
Han tyckte det var kul att komma dit, i alla fall den första tiden där, Sen när sprutan kom fram blev han lite ängslig. Han blev såklart ledsen när han fick sprutan men efter cirka 1 minut och en napp och en "nenne" (Nenne = Snutte Kaninen) så blev det rätt så bra igen!

Sen så har vi varit till Vallby också och kollat på djuren, Liam tycker det är supermysigt att gå omkring och kolla på hästarna och fåren och allt vad som finns där. Självklart så har även mamma Fia varit med på detta också, även om hon sitter och nöterstenhårt med pluggandet!
Lilla Liam har även lärt sig hur man kallar på Hästar, hundar, katter och elefanter, den sistnämnda var det självklart Morfar som lärde honom, jag menar, vem annars? =)

Jag ska avsluta nu med lite bilder, och jag måste även säga att Liam trivs som fisken i vattnet i lekparken, Gunga, rutshkana och sandlådan, livet kan knappast bli bättre, kanske i poolen då.
Han är verkligen ett vattendjur! Älskar verkligen att bada. Han blir till och med exalterad över en vattenpöl, för då kan man stänka!
Men som sagt, här kommer lite bilder!


Liam sitter och leker i sandlådan, det blev mesta sand på Liam, en hel del på pappa men kanske inte allt för mycket sand i hinken.. men det är ju alltid kul att begrava fossingarna!










Och så här trött är man efter sandlådan!













Och här sitter Moster Anna och Liam vid poolen
och njuter vid kvällsolen.
Självklart blev det en puss för kameran också!











Liam myser med Molle!







Så! Det får bli allt för denna gång, det har hänt otroligt mycket mer men jag måste ju spara på nåt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar