måndag 25 juli 2011

Mamman uppdaterar:)

Hoppas ni har det bra i högsommaren, vädret kunde ju vara lite bättre. Men vad gör det med lite regn när vårt grannland har det betydligt jobbigare! Usch lider så med alla som är där eller har familj och vänner där. Min fina vän Tess är i Norge, Oslo, men som tur är så har jag fått livstecken från henne och blev såå lättad! Saknar dig gumman!

Som sagt så är det otroligt länge sedan jag skrev här, fick lämna lite utrymme till min kära sambo och livskamrat så att han kunde skriva lite om hur det är och vara pappaledig:) Jag tror att han har diggat det;) Sist jag skrev så satt jag och pluggade till en megatenta... som jag klarade!!! Så stolt över mig själv och det känns så kul att börja plugga i augusti igen. Jag hade blivit besviken om jag inte klarat tentan som jag pluggade. Inte en minut gick till annat, förutom att busa och mysa med mina fina killar då. Sen har jag jobbat några nätter efter tentan, jag tror att det kommer bli nio nätter sammanlagt. Det ger lite extra klirr i kassan till skolstart, dagis och jobb. På tal om det.. Min lilla bebis börjar dagis den 8:e augusti! Det känns både vemodigt men också toppen såklart. Han kommer busa hela dagarna och ha det toppenbra med en massa nya kompisar. Inskolningen har dom ändrat från två veckor till tre dagar vilket jag tycker känns lite. Jag vet att det kommer säkert gå hur bra som helst men jag hade hellre haft åtminstone en veckas inskolning. Eftersom vi trodde att det var två veckor så bestämde vi att det var lagom att börja den 8:e. Då hade det varit ca en vecka kvar efteråt innan jag började plugga. Men nu kommer jag gå hemma själv i tre långa veckor medan Liam är på dagis och Per på jobbet så vi har bestämt att plutten ska få börja lite lätt, inte gå så långa dagar och så kommer han få vara ledig någon dag i veckan då vi kan hitta på något. Tror det blir bra:)

Som ni vet, eftersom Per har varit duktig att uppdatera, har vi gjort en massa kul i sommar. Badat, busat, gjort några utflykter, umgåtts med nära och kära med mera. Åka bort på längre saker känns lite onödigt eftersom Liam är så liten än men till nästa år blir det nog både det ena och det andra.

Sen till en tråkigare nyhet.. Vi har bestämt oss för att lämna bort våra fina kissar Molly och Molle:( Det funkar inte att ha dom kvar tyvärr. Vi gör det både för vår och deras skull. Vi har inte tid att ge dom den uppmärksamheten dom behöver bland annat. Sen när skola och jobb kör igång så kommer det finnas ännu mindre tid till gos med missarna. Per kommer hem mellan 19.30-20.00 i veckorna. Då faller det sig naturligt att jag hämtar på dagis, lagar mat, städar med mera på eftermiddagen och kvällen och det är tillräckligt att hinna med. Sen behövs det städas flera gånger i veckan när man har två fina kissar och en liten kille som stökar till och vi kommer inte hinna med det. MEN då har jag världens snällaste Ellen som ställer upp! Vet inte vad jag hade gjort utan dig vännen! Ellen och hennes sambo ska "adoptera" våra söta kissar och dom kommer få det toppen alla fyra. Jag och Per bestämde redan från början att om ingen vi kände ville ta katterna så fick vi stå vårt kast och behålla dom. Ingen av oss ville ge dom till någon vi inte känner, för bara för att vi inte kan ha kvar dom så kan vi ju inte lämna dom åt vilket öde som helst. Så nu känns det så skönt att veta att dom kommer få det precis lika bra hos Ellen som dom haft det hos oss. Sen kan vi ju alltid åka och hälsa på dom och gosa lite:) Lite jobbigt är det dock att Liam har börjat se katterna mer nu och går fram och gosar och dom låter honom göra det, oftast. Men sen vet vi ju också att ju äldre han blir så kommer det bli svårare så det är nu eller aldrig. Ellen! Tusen tack för att du är en sån underbar vän och ställer upp i vått och torrt, utan dig hade allt blivit pannkaka! Tack till Robban (Ellens sambo) också såklart:)

Imorgon far vi till huvudstaden och gröna lund med Sophie, Henke, Ronja och Freja. Sophie och Henke träffade vi genom föräldragruppen och så har dom fått en liten sötnos till nu. Vi var och hälsade på dom när bebis var 1,5 vecka, jag luktade och mös med lillan och kan inte annat säga än att det började spritta i livmodern! I allafall... Imorgon blir det bus med dom och det ska bli mysigt. Kollade hemsidan och Liam och Ronja får faktiskt åka en del karuseller så det ska bli spännande och se vad dom tycker om det.

Avslutar med lite blandade bilder. Ha en fortsatt skön kväll!

Kram Mamma mu



Bus i lekparken


Tittut


Sommarkille


Liam-morfar mys vid poolen


Gungar med Thilda (mammas kusin) och somnar


Glasstajm


Åsbys lilla zoo


Provar sin nya säng


Liam och gmormor Ulla dansar runt midsommarstången


Kör bilen


Bad på Gryta ås med pappa och Oskar


Tok med moster

1 kommentar:

  1. Tack själva, att ni låter oss ta det ansvaret! :) Hoppas verkligen det kommer gå bra och att dom trivs hos oss och inte tycker det blir en jättejobbig omställning...!

    SvaraRadera