söndag 17 juli 2011

Uppehåll!

Ja, uppehåll både i skrivandet och i vädret.. Det har varit mycket som hänt nu under månaden som vi inte skrivit något. Jag ska försöka återberätta lite av vad som har hänt.
Vi kan ju börja med att Liam simmar nästan.. Han har flytringar på armarna och tycker det är störtkul att vara "ensam" i vattnet. Morfars pool har varit väldigt välbesökt under juni/juli.
Så har vi även varit ut till stugan en del och hälsat på Farmor och Farfar Peter.

Farmor och Liam leker i sandlådan i stugan för fullt. Det mesta hamnar väl kanske utanför men det är kul ändå.
Och Liam har kommit in i lite trotsålder nu, det är väldigt intressant! Fia var duktig och hjälpte till att måla Bastun, Pappa Per var nere i ladan och högg ved. Att hugga ved är jobbigare än man kan tro måste jag säga! Efter ett par hugg känns det att man inte gör just den rörelsen särskilt ofta. Men jag lyckades få ihop en bra hög iallafall så dom kan elda lite sen när det blir höster!
Sen ska det tilläggas att vi har beställt en ny säng nu iallafall! Bara hoppas att cheferna kommer ihåg att beställa den åt mig! Jensen Ambassadör Kontinental säng. Det ska bli riktigt najs att få kasta ut dessa (ursäkta språket) jälva IKEA sängar! Hatar dom! Knarrar och låter och är hårda som sten.. Axlarna är helt förstörda på mig.
Mer än detta då, vad har vi sysslat med? Vi har varit ute och ränt kan man väl säga, det har varit både arboga, skjutbanegatan, stockholm och gryta ås som har varit attraktionerna!
Liam och Morfar leker i vattnet, och som ni ser på en väldigt nöjd Liam så är flytdynorna runt armarna väldigt kul!
Det är riktigt najs att kunna åka ut dit och bada faktiskt, slippa allt folk på stranden eller betala för att gå in på Lögarängen känns inte heller värt.

Vad har vi gjort mer då, det har varit så mycket så jag kommer knappt ihåg allt.. Det har ju som ni säkert inte missat varit powermeet här i stan. Liam fick åka lite raggarbil han med, Morfar körde runt i en riktigt häftig jänkare så det var klart att Liam skulle åka med en sväng! Han tyckte verkligen att det var superkul, även om han var väldigt trött, slocknade på cirka 30 sekunder i bilen efteråt när vi skulle hem men det får man väl kanske räkna med när han är 1½ år gammal och klockan var 8 på kvällen!

Liam och Morfar i bilen under power meet här!
Kul var det, på dag nummer två så fick både Liam och Mamma åka med och det var nog ännu roligare när han fick åka lite längre. Både för mamman och Liam!

Och igår var vi på Skansen med Liams riktiga Farfar! Det var riktigt kul faktiskt, Lite oroligt väder men det gick ju an ändå! Vi klarade oss faktiskt undan regnet och solen kom fram ett par minuter.. Då höll man på att dö i långärmat och jeans! Det var kul för liam också som fick köra bil och äta glass och till och med se några djur.. Det tycker jag är lite tråkigt på såna stora djurparker, kan dom inte "designa" lite bättre så djuren inte kan gömma sig 24/7.. Man ser ju ingenting! Nu talar jag inte om alla djur, för vi såg massor med djur.. Men björnar, lodjur, vargar och djärvar var det väldigt dåligt med!
Jag avslutar med lite bilder från denna trip, det var som sagt en riktigt mysig dag! Tack för den Farsan! =)


Liam tog en liten vurpa också, det ser värre ut än va det är, tror jag...

Liam och Mamma kollar på Dvärggetter från afrika!

Liam och mamma Kör bilen!!

En väldigt busig Liam drar med Farfar på ännu mera bus!







1 kommentar:

  1. Sommaren kunde inte vara bättre! Älskar er mina fina killar<3

    SvaraRadera