lördag 26 november 2011

Kalas dag 1

God kväll mina vänner!

Här är vi helt slut efter två dagar med massa att göra.. Igår hade jag först examination i tillämpningsövningar. Det är en praktisk tenta och det vi skulle kunna var venprovtagning, PVK, CVK, sond, kateterisering av urinvägar, injektioner.. Jag fick sond och klarade det gallant:) Såå skönt för nu kan jag stryka en av alla skolsaker som ska vara klara innan juluppehållet. Efter det åkte jag hem och hämtade min fina familj och vi åkte och åt mat. Sen började vi vår handlingsdag på bauhaus där vi köpte fönsterbrädor till vårt vardagsrum och så köpte vi lite julsaker. Liam fick välja några tomtar han tyckte vi skulle ha:) Sen bar det iväg till nisses, tillbaka till bauhaus och sen vidare ner på stan. På stan handlade vi lite på hm och så köpte vi massa födelsedagspresenter till Liam:) Sen åkte vi och hämtade upp pappa som skulle på julbord med sitt jobb och sen vidare till maxi för att handla till kalaset! Som ni kanske förstår så var det en trött liten familj som tillslut kom hem. Liam somnade ovaggad efter kvällsmaten men mitt och Pers jobb var inte klart där. Per började med att sätta upp fönsterbrädorna i vardagsrummet och jag började städa och plocka inför helgens festligheter. När klockan var ca 22 kom Per på att han var tvungen att fixa en sak så han stack iväg på det. När klockan var 00.45 fick vi krypa ner i sängen och somnade lika ovaggade som Liam!



Ursäkta bildkvalitén men här ser ni hur det såg ut när det nästan var klart:)

Sen idag har jag varit iväg och köpt blommor med mamma och Liam medan Per fixade hemma. Klockan 15 började kalaset och idag var det mamma, mormor, min morbror Mats och kusin Hanna, morfars fru Eva, extramoster Cecilia och mina två extrakusiner Lova och Thea och Pers bror Dan med sambo Lena. Liam fick massa fina presenter och jag och Per fick också fina grejjor:) Vi firar oss alla tre eftersom jag fyllde i början av nov och Per fyller den 1:a dec. Liam fick böcker, traktorer, bilar, kläder, pengar, dockvagn med en Charlie docka, pussel tatueringar med mera.. Han blev överlycklig över alla presenter och har lekt med dem hela kvällen.


Liam och mormor dansar innan gästerna kommer



Kusin Hanna, kusin Lova och en exalterad Liam



Vi bjöd på adventsfika innehållande glögg, pepparkakor, saffransbulle, chokladbollar med mera


Gäster


Tokarna


Glad kille med tatuering som tyckte att vi skulle sjunga mer


Världens bästa mormor som sprang bort från kameran idag men här har jag fått med henne:)

Imorgon väntas ännu mer kalas så jag återkommer imorgon kväll om det:)
Nu ska jag fortsätta kolla på "Så mycket bättre" sen blir det nog sängen. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll och att ni hittar julkänslan imorgon på första advent trots den saknade snön.

Kram från en mycket nöjd mamma:)

PS. Tack alla som förgyllde kalaset för vår älskade Liam!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var en lyckad fredag och lördag.. Bra beskrivet av vår stress helg ;)

    SvaraRadera