tisdag 31 januari 2012

Skrämmande natt!

En man satt utanför vår dörr igår natt och var väldigt högljudd och åt mat. Han skulle in till vår granne och stod och ryckte massa i hans dörr. Klockan var 23.30 och Liam vaknade och var rädd för han lät så högt! Per öppnade dörren och bad honom gå härifrån för han hade inget här och göra, grannen verkade inte vara hemma eller ville inte ha in honom eftersom han inte öppnade dörren.. När Per säger till honom igen att gå så säger han att han ska äta upp sin mat och ringa men då säger Per att vi ringer polisen.. Då flyger han upp och går till attack mot Per. Som tur hinner han precis smälla igen dörren och låsa. Jag o Liam står innanför och blir livrädda. Jag börjar gråta och Liam tittar på mig och frågar varför mamma är ledsen. Jag förklarar att jag blev rädd men att det inte är någon fara, Liam säger att han också är rädd. Jag och Liam går in i sovrummet och Per ringer polisen på en gång. Vi hör aldrig att idioten går ut från trapphuset. När polisen kommer är jag tvungen att gå ner och öppna dörren men då hade killen redan dragit. Jag kommer ut till polisen och då känns det genast tryggare när dom hade kommit. Polisen frågade vad som hade hänt och då brast det igen. Jag hade försökt att sansa mig hemma för Liams skull så att han inte skulle bli ännu mer rädd men när jag var ute så kunde jag låta det komma. Den ena polisen förstod allvaret och hoppade ur bilen på en gång och den andra åkte iväg och letade efter killen. Vi stod och pratade ett tag och han frågade frågor om vad som hänt och hur han såg ut med mera. Jag stod och skakade hur mycket som helst. Polisen sa att jag skulle gå upp, han skulle hjälpa den andra polisen att leta. Vi fick absolut inte söka någon mer kontakt med killen om han skulle komma tillbaka eftersom han verkade vara hög och farlig. När klockan var 01 ringer polisen till Pers telefon. Det har varit fler polisbilar ute och letat men dom hittade honom inte. Jag låg hela natten och undrade och lyssnade om han skulle komma tillbaka! Jag gick upp en gång för att kolla så att dörren var låst och för att låsa med båda låsen. Sen gick jag upp en gång till för att tejpa igen brevinkastet för en tanke slog mig att han skulle komma tillbaka och försöka tända eld på lägenheten. Som tur är gick det bra men hade kunnat gå så illa. Han hade kunnat haft kniv på sig eller vad som helst... Nu håller vi tummarna att han inte kommer våga komma tillbaka!

Förra veckan när jag lämnade Liam på dagis en morgon så höll han på att bli slagen med en galge av samma kille som bitit honom två gånger. Som tur var så hann jag stoppa honom! Dagen efter när Per lämnade Liam så tänkte samma unge slå Liam i huvudet med en innebandyklubba. Vad är det med den ungen?? Idag när jag lämnade Liam så puttade SAMMA UNGE omkull min lilla kille och Liam blev jätteledsen. Per ska boka in ett möte med fröken så att vi får prata om det här. Liam börjar säga att han inte vill gå till dagis och att ... är dum mot honom. Nu får dom se till att lösa det här för annars tänker jag inte lämna Liam på dagis. Jag tänker inte utsätta honom för det, nästa gång kanske ungen biter så att det går hål, petar in galgen i ögat på Liam eller vad som helst. Det känns skönt att jag har världens bästa sambo som kan stå på sig när det behövs!!

I helgen har vi haft en skön och mysig tid tillsammans med Liams farmor och farfar Peter i deras stuga i Arboga. Vi åkte dit på lördagen efter lunch efter att jag varit på gymmet och var kvar till söndagen. Vi var ute på upptäcktsfärd i skogen, plockade pinnar, grillade, spelade kort, ritade, åkte pulka med mera. Det var en riktigt mysig helg.




Liam fick en cykel som farmor köpt av sin jobbarkompis








Ha en bra dag fina!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar