torsdag 12 augusti 2010

Varmt!

Goddag!

Igår var tant Ellen här och hälsade på. Alltid lika mysigt. Vi åt mumsig kladdkaka med hallongrädde och Liam fick yoghurt med hallon, lite surt men gott! Sen när vi satte oss i vardagsrummet för att prata så blev Liam tröttis. Jag hämtade napp och snuttis och så satte vi på Pingu. Då somnar skrutten i min famn, det var väldigt längesen han gjorde så. Det var så mysigt och jag ville bara stanna tiden och mysa. Sen cyklade Ellen hem och jag och Liam gick ut på en powerwalk med mamma. Hon körde vagnen och jag flög fram med stavarna. Töntigt kanske vissa tycker men jag har bestämt mig för att få bort mina gravidkilon och stavarna hjälper väldigt bra. Man får mycket högre hastighet och sen är det så mycket roligare! Nu är jag taggad till tusen så förhoppningsvis kommer kilona att rasa! Sen när vi kom hem så gjorde jag god pastagratäng med kyckling medans mamma bytte om på Liam. När Per kom hem så gick mamma hem och vi åt. Sen var det dags för Liam att sova och jag duscha, kan säga att det behövdes efter vår tur.. Svetten bokstavligen sprutade! Mysigt va? Per la sig och försökte få Liam att sova. Inte alltid så lätt vill jag lova. Vi försöker få honom att somna själv men han verkar vilja att mamma eller pappa ska ligga bredvid honom. Vår fina son som vi älskar över allt annat!
När Liam somnat så satte jag mig för att kolla på One tree hill säsong 6, är fast! Snacka om bra serie. Den har allt. Kan se samma avsnitt gång på gång och jag tröttnar inte för fem öre. Men under eftermiddagen så började en dov huvudvärk komma smygande som slutade i migrän liknande smärta så det var bara att gå och lägga sig. Inge vidare alls. Var helt öm i huvudet imorse när jag vaknade. Undrar vad det beror på, har haft ont i huvudet varje kväll den här veckan. Det kan kanske ha att göra med att jag fortfarande inte fått tillbaka min mens efter graviditeten, mycket möjligt. Enligt min barnmorska så ska mensen komma när man slutat amma och det gjorde jag när Liam var tre månader, alltså för fem månader sen. Kanske ska ta och ringa så att jag får kolla upp det. Vill ju att allt ska stå rätt till i kroppen när det vid senare tillfälle är dags för syskon till Liam:)

Jag hann i allafall ha ett långt telefonsamtal med min fina syster. Vi pratade om en massa och jag gav henne även lite råd. Hoppas dom gjorde någon nytta. Vill passa på att önska henne lycka till idag;) She knows!

Idag började grannarna över att bila sitt badrum, guud vilket oljud! Så det blev en tur i bilen så att Liam skulle få sova. Liam ligger fortfarande i sin säng och sover sött. Ikväll kommer Anna hit och vi ska dricka lite jordgubbsvin och mysa. Alldeles för längesen så det ska bli trevligt!

Jag vill passa på att tacka Carro, Ellen och Carola för era fina kommentarer! Det är när jag läser det ni skriver som gör att jag fortsätter skriva! Det är kul att få lite respons på allt man skriver. Jag vet att ni är fler som läser för det säger ni till mig personligen men det är även kul att se det här:)

Nu ska jag gå och lägga mig och vila lite innan bebis vaknar. Man får lov att passa på när han sover!

Hade så bra allesammans!
Trevlig Helg!

Många kramar från Sofia





Mina fina killar!

1 kommentar:

  1. Jätteroligt med uppdatering :) Hoppas vi ses snart igen! Krama Liam från mig!

    Puss!

    SvaraRadera