måndag 23 juli 2012

Skansen

Hej! Igår åkte jag, Liam och Per tillsammans med Liams mormor, g-mormor och min kusin Thilda till Skansen. Vi tog tåget från Centralen på förmiddagen. När vi kom fram så var det ju inte det lättaste att hitta till rätt buss som skulle ta oss till Djurgården och Skansen men efter mycket om och men och en flörtande man i resecentrum så kom vi på rätt buss och kom fram. Vi gick och åt innan vi gick in på Skansen. Liam tyckte det var kanonkul med alla djur och få springa runt helt fritt. Vi var där förra året också men i år såg han djuren på ett annat sätt och dom hade byggt om på vissa ställen så att djuren var lättare att se. Kan verkligen rekommendera Skansen till er med småbarn, även vi vuxna tyckte det var kanon mysigt och vädret var på vår sida och solen sken nästan hela tiden. Vi kostade även på oss att gå in i akvariet och där fanns det massa djur att kolla på! Vi stod i kön för att klappa på en orm och Liam och Thilda var så exalterade.. När vi kommer fram efter 10 minuter så tycker Liam ormen är läskig och vill inte och Thilda vågade nästan inte hon heller. Sötnosar! Vi hade först tänkt att vi skulle gå på Junibacken men eftersom det var så fint väder kände vi att vi hellre ville vara ute så därför gick vi till Skansen och det ångrar vi inte:)
Liam och Thilda
Fina Mamma och älsklingen min
Bästa mormor
Spännande att åka tåg:)
Superbra att dom delade ut armband där man skrev barnets namn och vårt nummer
Väntar på bergbanan
Söta getter
Lill-skansen
Någon tappade en nappflaska och sälen tog den på en gång:)
Hej på dig
Härligt med sol
Trötta björnar
Vicent, eller oxe som jag kallar dom:P
Karusell
Liam har tagit motorcykel körkort:P
På vägen till akvariet
Liam blev livrädd innan han förstod att den inte var riktig!
Sååå söta bebisapor!
Äckliga ormar
Regnskog
Mysig grotta
Krokodil bebisar
Mamma krokodil
Hajarnas och rockornas koraller
Den här hajen klappade Per. Jag försökte men något sa "Stopp, det är en HAJ" i min hjärna
Haj och rocka
Thilda klappar en rocka
Ormen som man fick klappa

Idag har jag varit och fått akupunktur för min spänningshuvudvärk och migrän. Idag gjorde det ont och jag har känt mig matt och smådålig hela dagen. Men akupunkturen börjar ge resultat vilket känns toppen. Efteråt gick vi på stan och shoppade lite. Per köpte ett par skor och en tröja, Liam fick ett par jeans och kallingar.. Det går åt många såna nu när vi kör potträning men det går kanon och han är blöjfri hela dagarna förutom när vi åker iväg till exempelvis Skansen. Jag köpte en jättesöt t-shirt och ett par jeans. Det är dom första jeansen jag köpt sedan typ 5 år tillbaka. Har inte velat köpa några förens jag gått ner det jag vill i vikt. Men när jag ställde mig på vågen i helgen så visade den -15 kg!! Sedan i februari när Liam fick sin diabetes diagnos. Det känns hur bra som helst MEN jag önskar att det inte berodde på hemsk magkatarr och sjukhusvistelse men jag känner mig ändå väldigt nöjd, och lättare! Så därför tyckte jag att jag var värd ett par jeans:) Kram från mamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar