söndag 15 juli 2012

Sommar

Som ni märker så går det ganska länge mellan uppdateringarna här! Sist jag skrev var den 23:e april och sen på natten så fick Liam magsjuka. Det började den 23:e, jag var på praktik på akuten när dom ringer från dagis. Då är det ett barn som kräkts och eftersom det är så kritiskt om Liam skulle få magsjuka så åker jag på en gång och hämtar honom. Vi åker hem och har en bra dag. På natten runt 03 vaknar jag av att Liam krånglar runt, då kommer det. På täcke, kudde överallt. Han är jätteledsen och medans Per tar hand om Liam ringer jag till 1177 och säger att vi måste åka till barnakuten för att Liam har diabetes och har nu fått magsjukan. Vi åker dit och han mår nu bättre. Då tycker dom att han ska få äta en smörgås och dricka mjölk.. Det tyckte inte jag var någon bra idé men dom trodde inte att det var magsjuka eftersom han nu mådde bättre. Han äter och vi åker efter 30 minuter. Vi hinner bara ut från parkeringen så kräks Liam i bilen. Bara att vända.. Då började en lång vecka isolerade på barnavdelningen och dropp dygnet runt. Liam var så otroligt duktig och tapper, gnällde inte en enda gång fast han var tvungen att ligga i sängen i en vecka. Han sov nästan hela dagarna och hade inga krafter alls. Vår lilla plutt, det var hemskt att se honom så sjuk. Saken är den att hade han inte haft diabetes så hade det varit över på något dygn som för de som inte har diabetes men när han har det så gör det att han blir så mycket sjukare av en magsjuka. Vi försökte göra tillvaron lättare på alla sätt vi kunde men det skar i hjärtat hela dagarna. När han kräktes i bilen så kom det på hans favorit gosekanin, Nenne, som han älskar. Tur att Liam har världens bästa pappa för när han åkte hem och hämtade grejer så köpte han även en söt liten gos kossa som Liam tyckte om som fick fungera som tröst under tiden. Vi var som sagt var isolerade och fick inte lämna rummet mer än om vi skulle åka hem och hämta något. Det var hemskt, man kände sig fruktansvärt instängd samtidigt som vi såg hur våren slog ut utanför vårt fönster. Det var en hemsk vecka men jag är så stolt över min lilla kille!
Världens bästa mormor kom och hälsade på medans pappan jobbade
Tanten från lekterapin kom med en massa leksaker som Liam fick leka med när han blev lite piggare
Mormor kom förbi med efterlängtad mat och mös en massa med oss

Tillslut fick vi lämna sjukhuset och bestämde oss då för att vi var tvungna att tänka igenom hur vida Liam skulle gå kvar på dagiset eller inte.. Det visade sig att föräldrarna till barnet som kräktes på dagis hade släppt iväg henne trots att hon kräkts kvällen innan, de sa att hon hade kräkts på grund av hög feber. Skitsnack sa vi! När allt det här hände så kom vi fram till att det bästa var att försöka byta dagis och att jag skulle ta ett uppehåll från pluggandet för att kunna ta hand om Liam. Det är det bästa beslutet vi tagit. Gud vad jag hade ångrat mig om jag hade fortsatt plugga och Liam skulle vara tvungen att gå tillbaka till ett dagis som bara gör honom sjuk. Liam har nu fått plats på ett annat dagis och där börjar vi i Augusti. Det är ett dagis för infektionskänsliga och man får skriva på ett kontrakt att man lovar att hålla sitt barn hemma om han/hon är sjuk. Vi känner oss väldigt hoppfulla och tror att det kommer bli bra där. Vi har hunnit med en hel del under vår lediga tid tillsammans. Per har nu haft semester i två veckor och har två kvar vilket känns så skönt. Jag tänkte bjuda på en bildbomb så får ni se vad vi har haft för oss.
Liam och gmormor i lekparken
Vi var på Barnfestivalen på stan och träffade militärer
Thilda, Liam och konstapeln
Gmormor var också med
Liam och mormor hälsar på polisen
Liam leker doktor med pappa
Hälsar på kaninerna på Vallby
Mormor och Liam på Vallby
På busborgen
Busar med farbror Dan i stugan
Doris vill också vara med
Lekparken med pappa och farmor
Fikar med gmormor efter storhandling
Vi hjälpte moster Anna att flytta:)
Liam åker lastbil med morfar
Rider på en liten söt häst på nationaldagen
Liam älskade det
Mys
Mys med moster
Lekparken vid svartån
Äntligen blev balkongen färdig!
På nya Bus och Lek med farbror Oskar, mamma och pappa
Jag på räkkryssning med syster och en massa härliga brudar
Åker karusell
Badar hos morfar med granntjejen:)
Kvällspromenad
Tokpappa
Vi har hunnit med en hjärnskakning
På Vallby med faster Lena och Doris
Lilla familjen
Kärlek
Vi har i veckan varit i Vimmerby och hälsat på Pippi, Emil, Lotta och alla andra på Astrid Lindgrens värld. Det var hur underbart och mysigt som helst och Liam var helt lyrisk och när han fick en stor kram av Pippi trodde jag att han skulle explodera av Lycka!
Ror med pappa i Vimmerby
Kör Pippis båt
Glad kille i Emil mysse, Pippi t-shirt och guldpengar
"Sjörövarfabbe farfars far..."
Ojojoj, mycket bilder blev det:P Jag har en massa mer på kameran och så har Per en massa bilder från när vi var i Vimmerby men dom slänger jag in imorgon. Nu orkar jag inte sitta här mer! Ha en fortsatt trevlig kväll ni som läser, om någon läser! Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar