söndag 13 juni 2010

Uppdatering!

Hejsan! En uppdatering vore kanske på sin plats nu!

I tisdags fick jag äntligen träffa min andra hälft Tess! Det var helt underbart och alldeles för längesen. Det har varit jobb, graviditet, pojkvänner i andra delar av Sverige med mera som gjort att vi inte har hunnit träffats på så länge. Men så äntligen kom hon. Jag och Liam gick till stationen i den sköna sommarsolen för att möta Tess som kom med tåget. När jag såg henne komma ner för rulltrappan hoppade det till i magen av lycka! Haha det låter som om att jag träffade min älskade för första gången! Men iaf, vi kramades och det kändes som om det var igår vi sågs. På en gång började vi skratta som vi alltid gör tillsammans, sen tog vi bussen hem. Visst hade vi kunnat gå men jag hade börjat få skavsår av promenaden ner på stan och Tess skavsår ska vi inte prata om! Väl hemma så blev det en massa catching up, mycket att prata om kan jag lova. Sen blev det god lunch med lax och pasta. Tess och Liam mös en massa. Det som är bäst är att vi kommer börja plugga tillsammans igen. Jag bytte ju skola till MDH här i Västerås efter en termin men nu ska Tess börja plugga här istället. Så i januari så börjas det igen, ska bli toppen. Vi knäcker ju på att göra arbeten tillsammans och det är skönt att ha någon att plugga ihop med, som inte går en på nerverna;) Efter en heldag tillsammans var det dags för damen att åka hem igen. Ses snart igen bästa du!



Tess med dammsugaren:)



Bästa Tess och bästa Liam



Superfina blommor fick vi också! Liam fick ett par supercoola adidasskor också men jag har inte hunnit tagit kort på dom än!



Mina älsklingar<3 En trött Liam efter en heldag med Tess



Vår gullunge till son kan sitta själv:) Så duktig så! På BVC är dom imponerade, sitta själv som Liam gör brukar bebisar oftast inte kunna göra förens vid 8 månader

I onsdags köpte jag och Per bil:) Det blev en SAAB 9000 turbo. Superfin är den och det är så skönt att ha bil igen! Nu kan vi ta oss hur vi vill. När Per och pappa åkte och hämtade den så gick jag, mamma och Liam ut på en skön kvällspromenad ute på landet. Det var så mysigt så, lite mycket mygg bara. Liam hade skönt i vagnen somnade tillslut.



Världens bästa mamma och Liam<3



Världens finaste skrutt i mormor och morfars säng:)



Fin sommarbild på morfar och Liam<3



När man är trötter blir man vindögd:)

I torsdag så hade jag och Liam en mysig dag med moster Anna. Vi började på Hälla där vi inhandlade några fina grejer. Sen åkte vi till kajen för en god lunch. Så mysigt i sommarvärmen. Sen tog vi en tripp ner på stan och även här blev det lite nytt handlat. Sen blev Liam trötter och vi gick hem till Anna. Där sov Liam ett tag och jag och Anna fick lite mysig tid med varandra med massa prat. Sen vaknade Liam och vi åkte och hämtade Per på jobbet.



Liam med majskrok runt munnen



Liam och moster nere vid kajen<3



Bus i sängen!



Sover skönt i nya bilen:)

I fredags åkte jag och Liam hem till mammas kompis Ellen. Vi åt jättegod lunch, hemmagjord potatissallad med rostbiff och sallad. Sen satt jag och Ellen och kollade en massa gamla kort från SPSP tiden. Så kul att se igen, bilder från alla studentfester med mera. Ellen, jag vill HA!!:D Sen åkte vi och hämtade pappan i huset och Oskar. Vi åkte hem hit och lagade god middag och kollade på film. Trevligt! Oskar sov kvar här, alltid lika mysigt!



Liam och sötaste Ellen!

Igår så åkte jag och Liam hem till mamma och pappa. Pappa skulle hjälpa oss med bilen. Den var så matt i lacken och behövde både poleras och vaxas. Den blev underbart fin och ser nu ny ut:) Pappa höll på hela dagen med bilen, tusen tack bästa pappa<3 Ingen ställer upp som ni gör:) Jag och mamma fixade med mat och hann även sova en sväng tillsammans med Liam. Eller jag sov, mamma kunde inte för jag snarkade tydligen. Hmm vet inte om jag tror på det riktigt;) Sen åkte jag, mamma och Liam hem till min morbror med familj. Yngsta kusinen Thilda skulle firas. Det blev god kycklingsallad och en söt Hello Kitty tårta till efterrätt. Trevligt avslut på kvällen.



Liam i sin gåstol hos mormor och morfar



Nyvaken Liam



Liam och min morbror



Cool mössa:)

Idag åkte vi ut till mamma och pappa en sväng. Jag ville sola lite. Solen försvann lika fort som den kom fram men lite hann jag ligga iaf. Sen åt vi god lunch och sen hann jag även med en tupplur tillsammans med Liam. Det är så skönt att vara ute hos mamma och pappa. Där finns det inga måsten utan jag kan bara vara! Toppen, som Hollywoodfrun Maria skulle sagt:)



Liam badar fötterna i stora poolen:)

Nehej, nu väntar världens bästa vampyrserie! Jag är helt fast, den innehåller verkligen allt. The vampire diaries.

Kram på er!

1 kommentar: