torsdag 3 juni 2010

Trött bebis!

Godkväll!

Efter en dag med promenix till lasarettet med g-mormor, gungning med g-mormor, handling med mormor och g-mormor så kan jag säga att Liam var ganska så trött nu. Vi försöker få honom att somna själv i sin säng nu men det gick inte alls ikväll. Han ville somna på sin mammas arm och ligga och mysa lite. Inte mig emot! Idag så skulle min mormor till lasarettet en sväng så vi följde med. Klockan 10 imorse tog vi räsern och mötte upp mormor. Det var supervarmt och soligt, vi njöt alla tre. Sedan åt vi lunch i kafeterian på c-las och sen bar det hemåt igen till gungorna. Liam somnade i vagnen men vaknade när vi kommit fram så han hann gunga lite innan det var dags att gå hem och äta. Det går bättre och bättre med barnmaten nu, han får fortfarande kvälvningar när det blir för mycket bitar men med övning så ska det nog gå bra tillslut. Lillskrutten somnade nästan i tallriken så efter maten blev det en tupplur innan vi skulle iväg och handla. Mamma slutade 15.30 så då kom hon hit och vi hämtade mormor som också behövde handla. Liam är världens snällaste bebis när man handlar, han sitter i vagnen och bara åker med. Idag snackade han en massa, med mig, med sig själv och dom runt omkring. Gullunge. Alla tittar på honom och tycker han är så gullig, inte så konstigt tycker jag:) Det var en mamma på Maxi som inte riktigt hade koll på sitt barn. Han sprang runt och tog upp godis ur lådorna och kastade på golvet. Liam blev lite förskräckt och då sa jag till Liam att här är jag gubben.. Då säger den där knäppa mamman, "Försöker du tävla med barnen?". "Nej verkligen inte men han blev lite rädd så jag ville visa att här är jag". Hon ansåg att jag sa så för att hon skulle se att mitt barn minsann var duktig. Jag skulle aldrig tävla så, eller vadå tävla, hur gör man det? Hon blev iaf sur men det struntade väl jag i. Som sagt, knäppa människa! Sen åkte vi hemåt till pappan som var hemma. Per kom ner och hjälpte att bära upp alla kassar och nu sitter jag här. Liam har ätit och sover nu skönt. Jag och Per väntar på maten, färsk potatis med sill och ägg. Mumma!



Min bästa mormor med en trött Liam efter besök och promenad från lasarettet



Trött bebis!

I måndags kom Pers mamma Pia hit. Vi gick ut en sväng och gungade lite. Det var mysigt, varmt och skönt. Sen gick vi hem och jag lagade lunch till oss. Kyckling med en god hemmagjord currysås och färsk pasta. Det blev godkänt av både sambo och svärmor. Sen åkte Pia till jobbet och vi tog det lugnt resten av dagen.



Liam och farmor

I tisdags jobbade Per. Jag och Liam tog det lugnt och gick en sväng till gungorna. Vi gungar varje dag:) Liam älskar det!



Jippi!

Igår var Per ledig. Då bestämde vi att vi bara skulle slappa och ha en skön dag utan en massa måsten, som det lätt blir när Per är ledig. Vi bestämde oss för att ha picknick:) Vi gick till Hemköp och köpte lite gott att äta. Eftersom att Liam var trött så hamnade vi på gräsmattan på baksidan. Det var riktigt mysigt:) Väldigt mycket mygg bara:(



Gungs igen! Lycklig bebis<3



Mina fina killar<3



Såhär kulit var det att gunga med pappsen!



Sen blev det duschnings med mammsen:)

Sen kom min mamma och hämtade oss. Per skulle hjälpa pappa att ta bort plåtarna på poolen! Nu är det bara att städa ur den sen fylla på vatten! Där kommer Liam älska att bada i sommar. Då kan han plaska lite mer än vad han kan göra i sin badbalja!



Mormor och Liam mys



En sovande Liam med min kusin Thilda på väg hem från Åsby



Familjen knasig



Såhär söt och kladdig blir man när man äter gröt:)

Imorgon ska jag, Liam och min bästa syster Anna åka på en shoppingtur. Pappa ska göra ett soffbord åt Anna till hennes nya och söta lägenhet. Så imorgon ska vi bland annat kolla efter en glasskiva till bordet. Sen ska vi också åka och köpa en gåstol till Liam. Föresten, nästa vecka kommer skattepengarna:D En bra bit över 10 000 får vi tillbaka. Känns underbart! Speciellt eftersom att jag får en väääldigt dålig föräldrapenning. Det är tydligen inte tillräckligt bra att plugga på högskolenivå för att man ska få ut en bra peng så dessa pengar är mer än välkomna!



Syster/moster Anna och Liam en dag gammal

Fortsätt njut denna fina sommarkväll. Det ska vi göra.

Många kramar från en trött mamma

1 kommentar:

  1. Vet inte riktigt om jag gillar bilden på mig själv i gungan med liam :P Man ser ju lite för bred ut =P

    SvaraRadera