onsdag 6 oktober 2010

Hej igen!

Nu ska jag försöka uppdatera er lite om vad som händer i vårt liv nu och den senaste tiden. Senaste gången jag skrev var den 22 Augusti, fy skäms på mig.. Den 28 augusti blev vår fina Liam 9 månader och det var dags för kräftskiva hos våra fina vänner familjen Jansson. Vi packade in oss i bilen och för iväg ut på landet. Mycket god mat och väldigt trevlig folk var det, även gott att dricka:) Liam var vaken länge den kvällen men tillslut blev ögonlocken för tunga och han somnade i sängen som vi hade med. Man kan tycka att vi borde varit bland dom första som åkte hem eftersom vi har en liten att tänka på men eftersom han sov så skönt så var vi kvar till småtimmarna. Vi åkte hem sist av alla:P Vi hade mycket trevligt och jag fick till och med Martin att smaka på kräftor! Föresten Carola, jag har inte fått bilderna från festen.. Du får gärna skicka dom när du har tid:)

Veckorna som följde var rätt lugna. Jobb för Per och en sväng hit och en sväng dit för mig och Liam. Min farfar skulle in och operera sig den 13 september. Det gick inte riktigt som man hoppats och det tillstötte komplikationer. Han var riktigt dålig ett tag och vi bävade för det värsta. Men min farfar är en stark jäkel, det har börjat vända och förhoppningsvis blir han bra snart! Jag tror dock att han tycker det är fruktansvärt långtråkigt att ligga på lasarettet eftersom han är en människa som alltid vill ha något att göra. Snickra på något i garaget, hjälpa antingen vänner eller sina söner med olika ting. Vi håller alla tummarna för världens bästa farfar!

Liam har hunnit bli tio månader och har börjat få två tänder till i överkäken. Han kan stå själv, nästan helt utan stöd, han går själv med "lära gå vagnen". Han vinkar och är man riktigt snäll så får man en stor blöt puss av honom:) Han börjar bli stor. Jag trodde det skulle kännas mycket sorgligare att se honom växa upp så fort men jag tycker bara att det är superkul. Han börjar bli sin egen person med egen vilja och ett eget humör. Det går inte bara att sätta honom någonstans och tro att han ska stanna där. På två sekunder är han i ett annat rum och röjer runt. Gullungen!

Den 25 oktober sov Liam hemma hos sin mormor. Jag och Per behövde stor städa här hemma vilket inte är det lättaste med Liam hängandes i byxbenen. Så mamma tog honom på eftermiddagen och vi städade hela kvällen. Det var skönt och vi avslutade med lite god mat och en bra film.

Den 2 oktober fick vi äntligen komma hem till min kusin Marcus och hans sambo Madde och se hur dom bodde. Marcus fyllde år den 30 september så vi skulle fira honom. Det bjöds på buffé med massa gott på. Liam mumsade och åt han också. Den 2 oktober fyllde även Pers mamma år. Grattis till er!

Här är vi nu.. Inne i oktober månad och det är mindre än en månad innan jag fyller. Det är knappt två månader kvar innan Liam blir ett år! Det är helt sjukt, förra året vid den här tiden var det svårt att ens ta sig upp ur sängen. Benen, fötterna och händerna var som klubbor och satt jag mig i soffan så kunde jag räkna med att sitta där resten av kvällen. Herregud vad tiden springer iväg!

Idag ska vi på tandläkarinformation med Liam. Det ska bli intressant att höra vad dom har att säga. Jag får återkomma om det senare ikväll. Han har ju några tänder nu så att vi borstar morgon och kväll, det tycker han är roligt. Imorgon har vi tid på BVC, får se hur mycket han har växt nu. Han börjar bli lång, över 75 cm är han absolut. Ikväll ska vi en sväng till Skultuna för att fira Pers bror sambo som fyller år imorgon. Det ska bli trevligt.

Nehej, tänkte att jag ska avsluta med lite bilder!

På återseende

Kram Sofia



Det är roligt med fingerfärg!



Ute på landet och hälsar på delar av familjen Jansson. Här är Liam och Noel..
Bästa kompisar och Framtidens Oasis!



Ute hos morfar och tvättar bilen. Liam tittar på när pappa jobbar:)



Liam med g-farmor! (Min farmor)



Liam med g-farfar! (Min farfar)



Att äta själv är roligt! "Nej mamma, det är inte jag som kastat mat på golvet"



Åker rutschkana med mormor!



Skön höstpromenad med mamma!



Leker på sitt rum



Busar med morfar



Trötta killar



Åker buss med mamma



"Borsta borsta tandorna":)



Liam med Hello Kitty.. Undrar vad pappan säger nu!



Föresten, vår stora kille sover i sitt eget rum nu! Vissa nätter går bättre än andra men han är såå duktig!

1 kommentar:

  1. Ojoj.. jag har verkligen missat detta!! Jag som tyckte att jag vart inne & läst en massa.. men jag tror jag vet boven i det.. du har samma överskrift i det näst sista inlägget, som du hade på det som du skrev den 22 augusti.. ;D
    Puss gumman, fina bilder! <3 Carola

    SvaraRadera