torsdag 10 februari 2011

Karln har migrän:(

Klockan 11.00

Hej på er i snörusket! Per ska egentligen vara på jobbet nu men ligger i sängen och mår skit. Han fick migrän vid halv 9 imorse. Så han ringde jobbet och sa att han skulle försöka komma in senare. Han tog en huvudvärkstablett och gick och la sig. Jag och Liam busade lite innan Liam somnade han med. Jag kollade på Våra bästa år och sen började det. Spyandet! Uuuhhh vad äckligt. Sitter här och håller för öronen, tur att Liam sover! Det är bland det vidrigaste som finns, att höra någon annan spy. Och när Per spyr så låter det som om han spyr upp hela magen, med tarmar och allt. Bläääää!

Nu verkar det lugnat ner sig iaf. Han ligger återigen i sängen och vilar. Hoppas det går över snart men tror inte han kan åka och jobba. Han hade migrän typ var och varannan dag förut men sen han började med blodtrycksmedicinen (för att ta ner trycket i huvudet, han har inte högt blodtryck) så har det blivit så mycket bättre. Nu har han bara några gånger om året. Max 5 gånger har det varit. Så ni kan ju förstå att medicinen har verkligen hjälpt men sen kommer det sådana här dagar när det bryter igenom iaf. Typiskt.

Jaha, idag blir det nog ingen promenad. Inge roligt när det blåser och snöar en massa. Vi får se hur det ser ut på eftermiddagen. Jag och mamma tog oss iaf en stavis igår när Per kommit hem. Vi var trötta men gav oss ut ändå. Det var riktigt skönt och man blir nöjd efteråt!

Föresten, jag kommer nog fortsätta plugga till hösten. Jag fick mejl från studievägledaren igår. Jag har ju varit lite orolig att jag skulle få läsa om mitt första år eftersom att jag haft studieuppehåll så pass länge. Jag har även hört att man får ha det i max 2 år. Men inte då! Jag har kvar min plats och jag behöver bara fixa till några grejjer och skriva en tenta så kan jag börja till hösten:D Efter allt som varit med bemanningstjänst, jajamensan så heter dom, så känner jag att jag verkligen inte vill fortsätta jobba där. När jag har funderat på vad jag skulle vilja göra istället så kommer jag inte på något annat. Jag vill verkligen bli barnmorska!

Klockan 15.25

Tog ett litet uppehåll där. Jag och Liam åt mat sen klädde vi på oss och åkte och handlade. Det gick superbra, han var såå duktig och satt i kundvagnen och bara skrattade och log åt alla. En gubbe kom fram och sa att det var en riktigt fin kille jag hade:) STOLT mamma<3

Per känner sig lite piggare men inte alls bra. Han ligger i sängen fortfarande och försöker få Liam att sova en sväng, annars blir eftermiddagen och kvällen vääääldigt lång. Liam höll på och somna redan i bilen på väg hem men klarade av att hålla sina små blå öppna:)

Nu är det tyst inne i sovrummet, ska gå och kolla om han sover!

Kram från oss



Vi två. Äkta kärlek<3



Mina älsklingar<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar