måndag 7 februari 2011

Hua för magsjuka!

Hejsan. Har inte uppdaterat på ca en vecka för att jag har "legat med" den hemska magsjukan. I torsdags var allt bra men klockan 05 på fredagsmorgonen vaknade jag och kände mig inte alltför kry. Jag frös en massa och hade ont i magen. Gick på toa.. Förstod ganska snabbt att det var min fobi till sjukdom som hälsade på. Usch! Spenderade timmarna mellan 05 till 08 på toa, mindre trevligt. Väckte Per och sa att han fick nog lov att ringa till jobbet och säga att han var tvungen att vara hemma. Eftersom att allt som jag hade i mig nu var ute redan så blev jag heeelt matt. Liam och Per åt frukost och gick sedan till affären och handlade sockerdricka, det var vad jag levde på i två dygn.

Helt utslagen låg jag i soffan hela fredagen med magont och ca 40 graders feber. Inte ens Let´s dance fick mig att må bättre. Liam ville mysa med mig hela tiden, han märkte att jag inte mådde bra och hämtade ett av sina gosedjur till mig:) Jag har verkligen världens finaste lilla son! Sen behövde jag min nässpray och frågade Liam om han kunde gå in och hämta den under min kudde i sovrummet. Tror ni inte att han kommer tillbaka med just nässprayen?? Trodde aldrig han förstod vad jag och Per menade men vi har tydligen tillverkat ett litet geni! Jag blev ompysslad av mina fina killar hela dagen och fick så mycket värmande kärlek.. På håll såklart, ville ju inte smitta ner mina älsklingar!

På lördagen hade jag inte alls lika ont i magen och gick upp ur sängen. Efter lite drygt 10 min fick jag besöka toan igen. Faaan tänkte jag! Så från fredag till söndag eftermiddag levde jag på sockerdricka. Kan tillägga att sockerdrickan kommer från när jag var liten. Alltid när vi var magsjuka som små så fick vi dricka avslagen sockerdricka. Antar att det är för att man ska få i sig både energi och vätska. Så sockerdricka kan jag bara dricka när jag är magsjuk, aldrig annars:P Då mår jag illa av bara lukten!

Per var som sagt hemma på fredagen men var tvungen att jobba lördag och söndag. Lördagen var jobbig, tyckte så synd om Liam som bara fick vara inne men vi hade det mysigt framför Ice Age 3 och så sov vi en skön middagslur:) På kvällen var det melodifestivalen! Mycket skit var det! Men jag fastnade för Pernilla Anderssons bidrag, tyckte den låten var superfin! Sen var ju Dannys låt bra också, inte mer än bra men den funkar. Oftast så blir ju låtarna bättre om man hör dom ett par gånger till. Han var grymt duktig på scenen iaf!

Idag har Per varit ledig, jag känner mig fortfarande inte helt okej i magen men det beror nog på att jag inte har ätit så mycket så magen fick en massa att jobba med när vi igår tog söndagsmys med tacos! Men jag varvar maten med ett glas med A-fil och hoppas på att det ska bli bättre och bättre.

Idag har vi hunnit med en skön promenad, handlat lite på ICA och så har vi städat. Och busat en massa såklart! Det har varit en skön och avslappnad dag. Vi var en sväng till mamma och sa hej också.

Imorgon ska Per på mässa i Stockholm med jobbet. Dom åker tåg runt 8.30. Om det är fint väder så kör jag och Liam honom och sen åker vi hem till min farmor och tar med henne ut på en promenad. Hoppas att det blir fint och inte snöstorm som dom hotar med! Vet att farmor skulle uppskatta att få lite besök av oss:)

Lägger in lite bilder
Kram



Liam och pappa lyssnar på bumbibjörnarna:) Högtalarna är hos Liams moster!



Liam väntar på att pappa ska sluta. Han jobbar ju trots allt i en SOVA butik så Liam passar på att vila sig lite:)



Vårt lilla geni testar mina glasögon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar