söndag 30 maj 2010

Mors dag!

Godkväll!
Nu sitter jag här igen, Liam sover och jag och Per ska bara ha en skön och lugn kväll framför tv:n med film och mys. Min första mors dag började kl 05.00 imorse. Liam vaknade och ville inte alls ligga själv i sängen utan ville ligga mellan sin mamma och pappa. Han fick komma över och somnade om och sov till 07.00. Då var det dags för välling och sedan somnade han igen. Jag gick upp runt halv 8 och Per kom upp kl 8. Vi åt frukost och tog det lite lugnt medans Liam sov. Jag hann även ta mig en skön dusch:) Sedan skulle jag kolla till Liam och när jag kommer in i sovrummet så ligger han och leker tittut med sig själv och drar i sina fötter. Snacka om att han kan underhålla sig själv. Inte ett ljud gav han ifrån sig fast han var vaken, plutten så söt!

Sedan var det dags för lite gröt, vilket han älskar! Har aldrig sett någon äta gröt som han gör. Det är verkligen favoriten just nu. Det är så kul att se honom äta med så god aptit som han gör. Både hans mormor och g-mormor är så imponerade av honom, varken jag eller Anna åt så bra när vi var i hans ålder. Men ska man bli stor och stark då måste man äta mycket, det vet han:) Efter det så plockade jag lite medans han satt i sin stol och lekte. Per gick till bussen för ännu en dag på jobbet, där han verkligen stormtrivs!
Jag stod och gjorde mig iordning när det knackar lite försiktigt på dörren. Där utanför står mormor och min kusin Thilda, Thilda ville komma in och leka en sväng med katterna innan vi skulle bege oss mot blommorna och djuren på Åsby. Mormor var snäll och vattnade min törstiga blommor, lätt att dom glöms bort när man har en liten Liam. Efter ett tag kom även mamma och så tvättade och klädde vi på Liam och sedan var vi klara för en mysig dag på Åsby. Med vagnen i bagageutrymmet och damerna och knodden i bilen så styrde vi mot Hallsta. Vi började med en fika, eller en lättare lunch kan vi kalla det. Sen började shoppandet! Blommor, små söta skyltar till Liams rum och ännu mer blommor. Liam satt i vagnen som ett litet ljus, sa ingenting utan bara kollade på allt och alla som gick förbi. Då blir man stolt, fast han är så liten så är han så duktig när han är med. Han tycker det är kul och lite mysigt tror jag. Efter att blommorna var köpta och även en liten mors dag present till mamma så gick vi en sväng till mini zoot som finns där. Det fanns getter, kaniner och fåglar av olika slag. Thilda var självklart in till djuren, Liam tyckte att det var roligast att titta på de andra barnen som sprang omkring. Sedan packade vi in alla i bilen, helt plötsligt kommer vi på.. Vagnen.. Vi hade köpt så mycket blommor att vagnen inte fick plats. Hmm, hur gör vi nu då? Men med våra kloka hjärnor och några minuters betänketid så kom vi fram till en lösning. Så nej, det finns ingen vagn att åka och hämta på Åsby;)Vi åkte hemåt igen, mormor åkte till sig och planterade sina blommor och Thilda följde med mamma och mig hem till mig. Liam fick mat och sedan hjälpte mamma mig att städa, välbehövligt och jag är evigt tacksam för hjälpen! Tusen tack mamma, vet inte vad jag skulle göra utan dig! Sen hade vi planer för kvällen men som inte riktigt gick att genomföra då lilla familjen hade vääldigt mycket räkningar denna månad så dessa planer fick vi skjuta lite på och istället följde jag och Liam med mamma och pappa till min farmor och farfar en sväng tills Per slutade. Det bjöds på fika och även mat när Per kom. Fast farmor och farfar redan ätit så ställde hon sig och gjorde köttbullar, sås och potatis.. Allt för att vi skulle slippa laga mat ikväll. Världens snällaste lilla farmor! Så mätta och belåtna och med en trött Liam åkte vi hem igen. Här sitter jag nu, Liam sover, Per sitter och väntar på mig framför tv:n och nu ska vi som sagt bara han en skön kväll. Imorgon bitti kl 07.00 ska jag infinna mig i tvättstugan, tvättberget är så stort att man får lov att klättra upp på det och sedan ner igen för att komma förbi det;) Syster Anna förstår vad jag menar:) Hihi.. Mamma och pappa också tror jag! Medan tvättmaskinerna går för fullt så tänkte jag ta mig en vända med stavarna:)
Sen kommer Liams farmor över på förmiddagen också, trevligt.

Måste ju bara tillägga också att Liam hade varit ut och köpt jättesöta grejjor till sin mamma på Mors dag. En mugg som det står mamma på med en massa hjärtan, en söt nyckelring där det står Best mum på, en kylskåpsmagnet där det står hur viktig jag är för honom:) och sedan så har jag fått en supersöt pyjamas som det står Världens bästa mamma på:) Jag är så nöjd. Mest nöjd och stolt är jag över att vara just Liams mamma! Han är mitt allt och jag skulle göra precis vad som helst för honom! Älskar dig Liam<3

Jaha, godnatt och sov gott alla där ute! Många tack till damerna idag för en mysig utflykt.

Kram från mamman på sin första mors dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar