måndag 15 november 2010

God eftermiddag

Hejsan!

Jag vill börja med att skriva att farfars begravning var otroligt fin. Sångerna passade in perfekt och allt var så fint ordnat. Tusen tack till Linnea och Jens som sjöng också.

Igår var det Fars dag. På morgonen var jag och Liam uppe och gjorde i ordning mumsig frukost till pappan. Sen åkte Per och jobbade. Jag och Liam blev bjudna på lunch hos min mormor där även mamma och syster var. Sen kom Per och hämtade mig och Anna och vi åkte till pappa och firade han på Fars dag<3 Pappa bjöd på pizza vilket var riktigt gott faktiskt. Ibland sitter det inte helt fel med en pizza i magen. Vi var kvar ett bra tag men till slut blev Liam för trött så då körde vi hem Anna och sedan åkte vi hem. En härlig dag.

I morse när vi vaknade var det ett väldigt tråkigt väder utanför fönstret. Snöblandat regn och inte alls speciellt varmt ute. Alltså, inget väder att gå ut och gå i. Så efter lunchen som bestod av Liams favvo, makaroner och korv, så gick vi upp en trappa och knackade på hos Lisa och Sigge och frågade om dom ville leka. Sigge hade precis lagt sig men hörde att det kom besök och inte ville han sova då heller. Dom var så söta där dom satt och lekte med varandra. Sigge är lite yngre än Liam och trots att Liam är lite väl framfusig ibland så tyckte jag att dom "lekte" bra ihop. Sen blev det lite mellis innan vi gick ner till oss igen. Båda barnen blev väldigt trötta så vi får fortsätta leka en annan dag. Det är så kul att vi har funnit varandra, vi och grannarna:) Liam och Sigge är jämngamla och vi föräldrar kommer väldigt bra överens. Tänkte bjuda ner dom på middag någon dag nästa vecka, får se vilken dag Per är ledig och så bara.



Liam och Sigge:)

Jag har fått magkatarr:( Det är ju mindre roligt. Känner att jag är ängslig och har en inre stress som säkert påverkar. Måste försöka komma fram till varför jag känner så, jag har ju några gissningar men det är inget jag tänkte skriva här. Lite privatliv måste man ha fast man bloggar:)

Nu ligger Liam och tar en tupplur. Då blir han inte så trött ikväll. Kanske är vaken när Per kommer hem. Imorgon är Per ledig. Då ska vi bland annat plocka ner tv:n i sovrummet. Tv i sovrummet borde förbjudas. Visst kan det vara mysigt att ligga i sängen och kolla på film men sen när Per går och lägger sig efter mig och sätter på en film, mitt i natten, så blir jag jättestörd av det. Så imorgon ryker den, skönt! Kanske jag kan sätta upp den andra gardinlängden också:P

Jaha nehej.. Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans!

Kram Sofia



Målat teckning till gammelfarfars begravning



Såhär blev resultatet<3



Sådan far sådan son! Kan tillägga att Liam tycker det är lite läskigt att gå på pottan men vi provar lite då och då:) Tillslut går det!



Åker bilen på COOP:) Gillades skarpt!



Mormor var med:)



Första gången i snön! Det var riktigt roligt:)



<3

1 kommentar:

  1. Magkattarr är ju aldrig kul. Men du. Det är ju inte så att jag brukar sätta på tvn mitt i natten.. =) //per

    SvaraRadera