måndag 31 januari 2011

Ny vecka igen..

Tiden springer iväg! Tur att man hinner göra det man ska iaf:) Per har varit ledig i helgen och idag, mysigt. I fredags var vi hos grannarna som ni vet. Det bjöds på god mat, gott i glasen och en massa skratt! Lisa hade gjort god kyckling med parmaskinka i balsam vinägersås. Supergott var det och Liam åt massor:) Sedan var det dags för barnen att gå och sova efter en hel del bus. Sigge somnade efter vällingen, Liam var fortfarande vaken när vi gick hem 23.30! Han vägrade sova, gissar på att han tyckte det var mysigt att sitta och lyssna på oss vuxna när vi pratade. Han slumrade till i Pers knä i ca 5 minuter men vaknade och ville inte somna om. Men han var såå duktig, satt bara och lyssna utan att vara ledsen. Så vi kunde sitta och prata och berätta pinsamma historier för varandra:P Det är så tråkigt att dom ska flytta men jag är säker på att vi har funnit varandra och lite avstånd (ett par mil max) kommer nog bara göra att man kanske ses oftare. Nu när vi bor under varandra så bestämmer vi att vi ska ses, den ena ska knacka på hos den andra, men det blir inte så. Det blir bättre när vi nu måste boka en dag/kväll som vi ska ses på. Vi hade iaf hur trevligt som helst och vi väntar med spänning att få se det nya huset:) Måste bara tillägga, Erik har fått smak på champagne så det blev vi bjudna på. Det var nog den godaste champagnen jag har druckit någonsin! Den smakade gudomligt. Måste ta reda på vad den heter.



Lisa och Sigge, Per och Liam:) Vällingdags! Ursäkta de röda ögonen, blir alltid så när det är mörk:S

Eftersom Liam var vaken så sent på fredagkvällen trodde jag och Per att vi skulle vara tvungna att väcka honom på morgonen. Inte då han vaknade kl 8, så han sov länge ändå, och var pigg och busig. Det var så fint väder så vi tog en promenad till COOP på stenby. Vi gick in en sväng på Jysk för att kolla ny badrumsmatta men hittade ingen som föll oss i smaken så vi gick vidare in på COOP och handlade lite smått. Liam somnade på vägen och fortsatte att sova där inne, det märkes att han var efter med sömn. Jag och Per blev hungriga så vi gick till deras restaurang och skulle äta. Vi beställde vår mat och då vaknade Liam. Nyvaken och hungrig. Han fick köttbullar med sås och potatis men ville hellre ha vår mat så det slutade med att vi alla tre åt från min och Pers mat istället:P När Liam tröttnat så klädde vi på oss och skulle gå hem igen. Då ser Liam bilen som står precis där man kommer in. "Åååååh!" säger han och det är bara för mig att gå och växla pengar. Han åker bilen 3 ggr och helikopter 1 gång. Sen gick vi hem och mös. Oskar kom hit senare på kvällen och vi kollade film och någon serie som han hade med sig. Den var riktigt bra, lite väl rå vissa stunder men den funkar:)



Nyvaken och väntar på maten:)



Skojjiga bilen!



Mina älsklingar! Liam säger "Åååh"



Helikoptern var lite läskig. Bilen var mycket roligare!



Mamma och Liam mys i solen<3

På söndagen åkte vi med Oskar till IKEA. Han hittade en massa nytt och vi köpte lite smågrejjs bara. Vi fikade och mös innan det var dags att köra hem Oskar och dags för Liam att sova en sväng. Klockan 14 åkte vi hem till morfar och Eva och grattade morfar som fyllt år. Det bjöds på god mat och så fick jag en parfym som dom av misstag fått med sig från GC. Eva tyckte den var för stark och även mamma men jag tyckte den luktade supergott:)



Sen på kvällen gick jag, mamma och Anna på bio. Vi såg Love and other drugs, jag tyckte den var riktigt bra. Den hade allt en film ska ha!

Idag har vi hunnit med mycket. På förmiddagen åkte vi till svärmor för att hon och jag skulle gymma. Vi var grymma, som vanligt, och när vi kom tillbaka så hade Per och Liam fixat mat. Spagetti och köttfärssås. Det var gottigott gott. Pia skulle sen till jobbet och då åkte vi hem. Jag gick och la mig med Liam som skulle sova och lyckades slumra till ett tag. Sen fortsatte Liam att sova, Per somnade och jag tog det lugnt. Klockan 16.15 gick jag och Liam till mamma, då var det dags för stavis. Fast eftersom Per var hemma och städade så tog jag Liam i vagnen och mamma gick med stavarna. Så idag har jag varit duktig och hunnit med två träningspass!!



Liam och farmor:)

Nu ska jag lämna över datorn till min köra sambo. Tror jag ska kolla på A cinderella story med Hilary Duff och Chad Michael Murray:) Har aldrig sett den och tror att det kan vara en film för mig!

Ha en fortsatt trevlig kväll! På återseende

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar