onsdag 2 mars 2011

Dålig uppdatering!

Jag veeeet! Usch, fy och skäms på mig! Det har varit både det ena och det andra som gjort att bloggen fått vänta på att bli uppdaterad.. Allt från kalas för pappa till en massa bus på busborgen!

Jag kan även tillägga att jag nu har fått tid för mammografi. Usch vad det kommer göra så ont, tuttarna kommer bli som löv.. Tunna och platta! Inget jag ser fram emot!

Vi har som sagt haft en hel del för oss. I söndags firade vi pappa som fyllde år! Det var massa mysigt med smarrig smörgåstårta och trevligt sällskap:) Vi kom hem sent, tror klockan var 20.30 men Liam höll igång hela tiden men somnade ovaggad i bilen på vägen hem.

Igår åkte jag, Sophie och barnen till busborgen. Sophie och hennes Henke gick i samma föräldragrupp som oss och har världens sötaste lilla Ronja. Dom hade varit där förut men det var första gången för mig och Liam. Han älskade det! Han var helt galen, båda barnen var galna och bara sprang runt och lekte. Det var så kul att se och mitt mamma hjärta blev varmt när jag såg hur lycklig Liam var! Vi var där när dom öppnade klockan 10, vi åt lunch och lekte lite till innan vi åkte hemåt. Jag och Sophie var lika trötta som barnen om inte tröttare:P På eftermiddagen åkte jag och Liam hem till farfar Peter. Farmor Pia var på stan men kom hem hon med sen. Liam och Peter busade en massa och sen kom även Liams farbror och faster:) Det var trevligt! Sen åkte vi och hämtade Per på jobbet.



På väg mot en massa bus!



Hopp borgen var skojjig!



Liam och Ronja leker:)



Fina gravida Sophie och Ronja



Brum brum bilen. Liam börjar bli lite trött tror jag:P



Håller utkik!



Hopp borgen för de större barnen!

Idag har Per varit ledig och när han fick veta hur roligt vi hade haft det igår så bestämde han att vi skulle åka till busborgen idag med! Så klockan 10 stod vi beredda för ännu en busdag. Liam var lika lycklig idag om inte ännu mer eftersom han kände igen sig och visste vart han skulle nu! Vi åt lunch även idag och klättrade i gångarna och åkte rutschkana:) En liten kille frågade om jag kunde åka med honom för han vågade inte åka själv. Ingen förälder syntes till så självklart ställde jag upp. Han älskade det och ville åka mer MER! Han satt och väntade på att jag skulle komma upp och åka med honom. Till slut kom hans mamma. Hon ville inte åka för hon fick stötar av kanan. Men herregud, varför åka dit då? Hennes söta son ville ju så gärna åka men kunde inte för hans mamma tyckte det var jobbigt med stötarna! Jag kunde ju inte åka med honom hela tiden. Men jag blev glad att han blev så glad att få åka några gånger:) Vi var där till 12 och sedan åkte vi till Maxi och handlade lite. Liam somnade på två sekunder i bilen, som tur var hade vi med vagnen så han fick fortsätta sova i den på Maxi.



Boll havet var roligast idag:)



Fina killen!



Otålig kille. Måste man äta när man har så roligt??



Trött Liam. Dags att åka till maxi



Efter en minut i bilen!



På maxi. Vaknade varken när vi la i honom eller när vi tog ur honom och in i bilen igen. Snacka om slut!

Nu ligger han och sover gott i sin säng. Han somnade 18, helt utslagen! Han sover nog gott inatt!
Jag ska framkalla lite förstoringar tänkte jag. Vi har köpt hyllor till sovrummet där vi ska ställa upp lite kort tänkte vi och då vill jag ha lite större kort. Det är så svårt att välja bara när man har världens finaste lilla kille! Helst skulle jag ta alla korten:)

Jaha nehej.. Ska nog kolla på One tree hill nu:) Sen blir det att slänga sig i sängen! Får se vad vi gör imorgon, blir nog en hemma dag när vi varit ute och flängt en massa både idag och igår. En skön promenad om vädret tillåter. Idag har det varit underbart väder! Vår! Hoppas på samma lika imorgon.

Vill även passa på och säga GRATTIS till vår bästaste Oskar som fyller år idag! Massa grattis till dig!

Föresten! Bifogar en länk. Liam är med i en omslagstävling på Vi föräldrar. Klicka på länken så kommer det upp en bild på Liam! Du får väldigt gärna rösta på vår fina kille:) Röstknappen är under bilden.

Rösta på vår fina Liam HÄR

Ha en fortsatt trevlig kväll. Det ska jag ha!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar