onsdag 30 mars 2011

Trött kille

Sitter och väntar på att Per ska komma hem. Han slutar vilken minut som helst, om dom inte har kunder kvar efter stängning förstås. Idag har jag, Liam och mormor varit ute på en riktig långpromenad. Det var jätteskönt! Det blåste lite väl mycket ibland men i det stora hela så var det toppen. Vi pratade en massa om allt möjligt och bara njöt av att våren äntligen är här. Liam satt i vagnen och vilade, vinkade till bilarna och busade med oss. Vi stannade till en stund vid en sandlåda vilket gillades massor. Det märks att han tycker det är så mycket roligare nu när han kan gå och springa själv. Så fort han får chansen så drar han iväg och om man jagar honom så skrattar han en massa:) Sen gick vi hem för Liam blev så trött så jag trodde han ville sova, nehej då.. Så istället klädde vi på oss igen och gick hem till mormor dit även mamma kom sen. Vi åt och busade.

Nu sitter jag och väntar på Per som sagt. Får se hur länge jag orkar hålla mig vaken, är redan nu trött. Vet inte alls vad det beror på, har blivit supertrött sen några veckor tillbaka. Det blir nog bättre snart!

Per är ledig i morgon och på fredag. Imorgon ska vi åka och köpa nya sommardäck, två är slitna så det behövs. Sen blir det nog en tur ut till pappa på eftermiddagen. Måste även köpa ett par vårskor till Liam. Han har bara sina vinterskor nu och dom blir snart för varma. Än så länge funkar dom hur bra som helst men den dagen det blir varmt så är det skönt att ha nya skor hemma. Jag skulle behöva en ny vårjacka men det får vänta lite. Nu måste vi först köpa sommardäck och glasögon så får vi se sen helt enkelt.

Det ska bli skönt sen till hösten när jag får csn. Då kommer vi ha betydligt bättre med pengar mot vad vi har nu. Det är det enda negativa med att vara mammaledig, eftersom jag pluggade till syrra innan jag blev gravid så har jag minimibeloppet som går att få. Alltså inget vi blir rika på vill säga. Det är drygt men så länge Liam har allt han behöver så är jag nöjd!

Nu kommer nog Per vilken minut som helst:) Då ska jag snöra på mig dojjorna och dra ut på en löprunda:D

Ha en skön kväll allesammans!
Kram



Drar iväg på nya äventyr!



Gullisarna!



Såhär trött blir man efter en lång och händelserik dag:)

1 kommentar:

  1. Snacka om livad kille = trött kille!

    //PappaP

    SvaraRadera