tisdag 22 mars 2011

Vår idag och bröstenheten imorgon..

Idag har det varit så härligt ute! Gick ut i bara en tjocktröja och frös inte ett dugg. Nu går vi mot varmare och betydligt ljusare tider. Det är så skönt när det är ljust när klockan fortfarande är halv 7 på kvällen. Jag tycker om vintern, den är mysig när man kan ha en massa ljus och krypa upp i soffan under filten. Det är kul att vara ute och busa i snön tillsammans och så blir det så fint med all snö men när våren börjar göra sig påmind så vill man bara att allt ska gå fort fortare fortast! Bort med snön, sopa gatorna och öppna ute serveringarna:) Det ska bli mysigt att kunna sitta ute och fika på stan istället för att behöva sitta inne. Tycker om alla årstider för det är härligt med lite variation men sommaren är den bästa!

Vi har inte gjort så mycket sen sist. Liam har varit så snorig så vi har försökt kurerat oss lite. Några promenader har vi hunnit med, bara jag och Liam sen har även min mormor följt med några gånger:)

I fredags kväll kom bästa Oskar över och mös med oss. Vi kollade på Så ska det låta och sedan på en superbra film! Vi åt gott och sedan körde Per hem honom för han hade lite att ordna med innan byggjobbarna skulle komma. Hans lägenhet ska få sig ett "facelift", det kommer bli kanon! Vi ser fram emot att bli bjudna på mat i den "nya" lyan Oskar;)

Per var ju ledig i helgen igen (jobbar två i rad nu:() så i lördags packade vi in oss i bilen och åkte till Pia och Peters stuga i Arboga. Per har en massa bilder på sin mobil så jag ska lägga upp några så fort dom landat på datorn:) Vädret kunde inte varit bättre. Strålande sol och några varmgrader. Jag och Pia satt och solade och fick lite färg på våra bleka nosar. Liam busade i snön, åkte pulka och hade det jättekul. Per byggde snögubbe och snölycktor:) Han blev som ett barn på nytt! Peter grillade! Jajamensan, vi åt grillad korv vilket smakade massa gott. Vi åkte hem när det var dags för Liam att sova, han somnade på två minuter.
Tog det lungt på kvällen, kollade på Körslaget. Tyckte många var duktiga, det lät bra på flera håll.

Idag har jag, Liam och mormor varit ute nästan hela eftermiddagen. Vi började med att gå till ICA för våra förstoringar hade kommit. Dom blev jättefina och kommer snart sitta fint på väggen i hallen. Måste köpa ramar först. Kollade lite igår, på Gallerix skulle det gå på över 1000 spänn för tre ramar. Tycker det verkar väldigt mycket så ska kolla runt lite mer. Funderar på att bara ha baksida och glas som man fäster med clips men har inte alls bestämt mig än. Har ni något tips på var det finns fina ramar till ett överkomligt pris? Vill gärna inte bli ruinerad på grund av tre ramar:P

Vi var hem till mamma och tog in posten och vattnade också. Ikväll kommer mamma och Anna hem, som vi har saknat dom! Hoppas dom har haft det toppen vilket jag inte tvivlar en sekund på! Längtar tills vi kan åka utomlands men just nu måste jag fokusera på skolan och Per på jobbet. Till hösten ska vi försöka komma iväg, då har vi det bättre ekonomiskt också när jag har börjat plugga. Det är sant, CSN är som värsting lönen i jämförelse mot min föräldrapenning.

Imorgon ska jag till bröstenheten igen, dags för mammografi. Fyy! Tuttarna kommer bli så ihop tryckta och jag skulle göra vad som helst för att slippa men vill ändå veta om knölen är ofarlig eller ej. Min förhoppning är såklart att det inte är något och så är det ur världen sen. Hoppas det inte gör allt för ont men jag har ställt in mig på att det kommer kännas en del, en massa! Klockan 07.30 ska jag infinna mig så ni får gärna hålla era tummar igen:)

Måste bara få kolla en grej med er. Idag har ju de flesta facebook och alla har ju si eller så många vänner. Det stod idag i tidningen om det, att man kan radera vänner genom ett enkelt klick och man är då "unfriended". Själv hade jag massa vänner förut men när jag fick Liam så valde jag att ta bort de som jag kände att jag inte ville "dela" Liam med. Vänners vänner som jag aldrig träffat till exempel. Själv tycker jag att det känns bättre att veta vilka människorna är som har tillgång till bilder, bloggen med mera.
MEN något jag tycker är ganska omoget och fjantigt är när någon väljer att ta bort en som vän som en principsak, för att peka finger liksom. Jag kunde inte bry mig mindre, det ända som händer är ju typ att jag inte kan se vad personen i fråga gör om dagarna vilket inte rör mig i ryggen.

Sen en annan sak.. Mobilerna idag är ju mer eller mindre fastklistrade i folks händer idag. Jag använder min mobil till att ta kort med och filma med. Och ringa såklart. När jag är ute och går så ser jag var och varannan som går med barnvagn med luren i örat. Barnet sitter i vagnen medan mamma/pappa pratar på. När jag är ute och går med Liam så tycker jag det är underbart att föra en konversation med honom. Han pratar på, vi sjunger och vinkar till bilarna.
Jag försöker att inte prata så mycket i telefonen när jag och Liam är tillsammans. När Liam sover kan jag ta fram den för att kolla facebook en snabbis men till större delen används den som en kamera. Vill att han ska få känna sig sedd och få min fulla uppmärksamhet. Samma sak gäller när jag träffar och umgås med människor. Då vill jag vara "här och nu" och inte sitta och glo in i telefonen och kommentera folks statusar. Tycker det är lite oförskämt om jag ska vara ärlig.

Oj vilket inlägg. Så blir det när man sitter och filosoferar:)

Ha en skön kväll allesammans så skriver jag imorgon när jag varit på tuttröntgen!

Ciao!



Väntar på mormor/gmormor i solen!





Mamma och Liam mys!



Vårtecken!!



Jag på Gran Canaria för en massa år sedan. I Mas Palomas öknen, jag som står längst ner i slutet av kullen! Får se om man kommer dit igen?

2 kommentarer:

  1. Jag tog bort min facebook och bloggen av den anledningen att det tar för mycket tid (jag kan inte kontrollera min addicition) och för att allting känns så narcissistiskt.

    Jag känner liksom att jag har en mobil, så folk kan sms'a eller ringa och yra några minuter om de vill. Jag har mail om man vill föra en lång konversation när man inte har tid att prata i telefon osv.

    Jag tycker det är jättebefriande :)

    SvaraRadera