torsdag 24 mars 2011

Kan börja leva på riktigt igen!

Jippi!!! Det var inte bröstcancer! Jag är såå lycklig, dr gjorde både ultraljud och mammografi och det finns en knöl men en ofarlig sådan! Kunde inte vara gladare och mer lättad. Det har rusat förbi en hel del otäcka tankar de senaste månaderna. Det värsta var att tänka på hur Liam skulle få det. Självklart hade han fått ett toppen liv med sin fina pappa och alla runt omkring men jag tror ändå att en mamma har sin speciella plats och vissa saker passar bara mamma till. Talar av egen erfarenhet! Det som gjorde mest ont var hur han skulle komma ihåg mig om jag inte fixade det. Han är så liten så han skulle ju inte ha några egna minnen av mig utan bara det som blev berättat för honom. Nej usch och fy! Så kommer jag inte behöva tänka igen och det är heeelt underbart! Men ville bara skriva upp det här. Vågade inte det innan jag visste om det var cancer eller inte för det blev för verkligt då men nu skriver jag och går vidare! Tack alla ni som varit ett så fint stöd! Både familj och vänner, det har betytt mycket. Kan även tillägga att mammografin gjorde inte alls ont. Tutten blev platt platt och visst var det lite obehagligt men absolut inte så hemskt som jag trodde. Men nu hoppas jag att nästa gång blir om ca 20 år:)

Min fina mamma och syster har kommit hem, äntligen! Mamma hade med sig en bodylotion till mig som luktade himmelskt! Tack så mycket bästa mamma!

Igår var jag ute och sprang för första gången. Har ju gått med stavar en massa men vill variera mig lite så igår eftermiddag tog jag första rundan. Såå skönt och blev riktigt stolt över mig själv. Kände suget redan när jag vaknade imorse så när mamma slutade jobbet kom hon och tog Liam på en promenad så jag fick sticka ut igen. Det gick lättare idag men tyckte att det blåste lite väl kallt. Ska försöka springa varje dag nu hade jag tänkt. Det börjar ju bli ljusare på kvällarna så då kan jag dra ut när Per kommer hem från jobbet. Mamma är lite förkyld men så fort hon känner sig piggare så drar jag med mig henne också!

Nehej, måste avsluta nu. Ska åka med pappa och farmor till minneslunden och hälsa på farfar. Han skulle ha fyllt år idag så vi ska åka dit och tända ett ljus och säga hej. Jag har ett kort på farfar och Liam framme som jag tog någon vecka innan han blev opererad. Varje kväll går vi fram dit och säger natti och Liam vinkar.

Grattis på födelsedagen bästa farfar! Vi saknar dig massor!

Kram från mig!



Sitter i sin fina fåtölj och tittar på robotar



Sitter och väntar på att bilen ska bli färdig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar