torsdag 17 mars 2011

Vår i luften!

Äntligen märks det att vi går mot varmare och ljusare tider. Det är så skönt att det är ljust på morgonen när man vaknar! Och på kvällarna är det ju ljust till efter 18. Så mysigt!

I helgen var Per ledig. Liam sov hos sin mormor natten till söndagen för att jag och Per skulle kunna städa ordentligt. Det är rätt svårt att få allt gjort när Liam vill hjälpa till på sitt sätt. Man hinner inte mer än få bort allt och vända ryggen till så ligger alla hans filmer på golvet igen och han är jättenöjd:) Så i lördags så hann vi till och med att torka golven! Vi blev väl klara 5 minuter innan Mello började. Jag tyckte det var jättebra, Per gick väl efter andra bidraget tror jag:P Sån är han! Jag hejjade på Danny i slutet. Tyckte inte alls Saade var bra men nu när man hört låten lite mer så blir den bättre och bättre. Men jag tycker att många av låtarna som lät skit i början har växt! Tror vissa av låtarna behöver ha några gånger på sig innan de blir bra. Eller tror, det har jag ju fått svart på vitt nu! Vi får väl se hur det går i den stora Eurovision men jag vette tusan om jag ska kolla på det. Tycker det är så många konstiga bidrag, brukar vara det, så jag kan lika gärna kolla på en bra film tillsammans med min fina sambo istället.

På söndagen tog jag mina stavar och gick ut på en lång och skön powerwalk. Stoppade in lurarna i öronen och satte fart! Det är så otroligt skönt att gå med stavar. Man får en helt annan fart och jag känner verkligen att det ger, både kondition och styrka. Stavar är underskattat helt enkelt.
I måndags bjöd svärmor oss på lunch ute i Kungsbyn. Det var god mat och vi blev alla mätta! Vi tar oss nog en tripp ut dit i sommar och tittar på alla djuren.

Något som vi absolut ska göra i sommar är att göra en favorit i repris och åka till parken zoo! Det var hur mysigt som helst förra sommaren när vi var där med mormor och gmormor och vi ser fram emot en sådan dags tripp igen.

Är lite smått avundsjuk på mamma och Anna. I tisdags drog dom till solen och värmen på Gran Canaria. Dom har det jättebra och tar igen sig.

Igår låg jag i princip hela dagen med migrän. Fyy vad hemskt det var. Mådde så illa hela tiden och smärtan ska vi inte tala om. Det bästa är ju att sova bort det men när man har så ont att man inte ens kan somna så är det svårt! Men vi hade en tid bokad på BVC och jag ville gärna följa med så på eftermiddagen kröp jag upp ur sängen och så åkte vi. Det gick bra hos doktorn, vad det var behåller jag för oss. Hade planerat att gå med stavar igår men med den huvudvärken så fick jag hoppa över det. Det blev en promenad idag istället med hela familjen och så följde gmormor med:) Det var en skön promenad men det blåste lite väl mycket kan jag tycka. Vi hann inte mer än komma hem så blev vi bjudna till min farmor, Liams gfarmor, på mat. Pappa/morfar var också där så det blev en hel del bus.

En sak skrämde mig lite idag. Det har redan gått 5 månader sedan min fina farfar lämnade oss och började sin resa i livet efter detta. 5 månader! Det känns som om det var för kanske 1 månad sen. Saknaden gör fortfarande lika ont och jag skulle göra vad som helst för att få sitta och lyssna till farfars tokiga berättelser. Men han lever kvar i minnet och kommer alltid att göra det. Nästa vecka är det hans födelsedag, då ska vi åka till minneslunden och tända ljus.
Vi saknar dig farfar!

Nu har vi kommit hem och Liam sover. Jag har börjat kolla på Of the map. Kan vara årets serie. Den är verkligen kanonbra och jag är helt fast! Den kan jag verkligen rekommendera! Framkallade lite förstoringar för någon dag sedan, väntar med spänning på att få hem dom.

Tycker att många människor idag verkar ha svårt för att ta ansvar för sina handlingar och skyller gärna ifrån sig. Det tycker jag är synd för oftast är de dom som är ärliga och ödmjuka som får ta skiten. Jag hamnar ofta där själv, vill väl och tror därför att alla är likadana och säger därför inte ifrån om jag tycker att någon är respektlös eller orättvis utan hoppas istället att det inte ska upprepas. När det sedan gör det iaf, gång på gång, utan att man säger ifrån så ger man sig själv ett slag i ansiktet. Nej, det får vara slut på det nu! Ingen annan ser om sitt eget hus mer än du själv och tror du något annat så är det dags att tänka om.

Så var det med det!

Ha en fortsatt skön torsdagskväll. Snart är det helg igen och älsklingen är ledig den här helgen också:) Mys!

Kram
























Ute och går med mamma och pappa i mörkret:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar