måndag 7 mars 2011

Obeskrivlig kärlek

Godkväll!

Vi är förkylda här hemma:( Inge kul alls och Liam har varit riktigt dålig. Han blev kanon täppt och fick feber för ett par dagar sedan och sen på natten fick han krupp. Han hostade och hostade och så började han gråta efteråt. Det hördes att det gjorde riktigt ont i hans lilla hals. Kruppen höll i sig hela natten så det blev inte så mycket sömn, det är svårt att sova för oss när han ligger bredvid och man hör att han är tungandad. Man vågar nästan inte somna. På morgonen var det bättre men han får en sådan hemskt slemmig hosta efteråt. Skruttisen. Men nu verkar det vara på väg åt rätt håll iaf, inge feber längre så det är skönt.


Sjuk kille. Då är det toppen att sitta och mysa med mamma framför Andra chansen











I torsdags var jag och Liam hem till Liams farmor och farfar Peter en sväng innan vi hämtade Per. Pia hade planterat om lite blommor som jag skulle få, som nu är så fina i vardagsrummet och köket:) Peter och Liam busade en massa, som vanligt:) Liam åkte upp och ner i deras sängar, dom har sådana där ställbara sängar från någon butik som heter.... Just ja SOVA:P


Farfar Peter, farmor och Liam:)


Liam och farmor


Liam och farfar Peter


Igår var vi hem till pappa en stund innan vi åkte och hämtade Per på jobbet. Pappa hade köpt nya leksaker till Liam och han blev överlycklig. Han tyckte nog att det tog lite föör lång tid för morfar att packa upp dom:) Vi mös och tittade på Luftens hjältar (Liams nya favvo) på datorn. Han sjunger med i introlåten.. Ooo ohoo! Sen sitter han och dansar till:)


Bilen blev favoriten på en gång och Liam satt och körde runt på den:)


Liam och morfar kollar på Luftens hjältar!


Idag har vi haft en skön och lugn dag. Liam sov en sväng på förmiddagen och sedan åt vi lunch. Per glömde lägga ur vagnen ur bilen innan han åkte till jobbet så vi fick en snabb visit av pappan efter lunch då han kom hem med den igen. Det var mysigt:) Jag och Liam klädde på oss och sedan gick vi hem till mamma och hälsade på en kortis. Hon är också sjuk och är hemma från jobbet så vi tänkte att hon behövde lite energi från busen Liam:) Hon blev glad när vi kom och sa hej:) Sen gick vi en promenad och gick in på ICA. Vi handlade lite och så köpte jag så att jag kunde göra semlor:) Det blir en glad överraskning för Per när han kommer hem efter en lång arbetsdag.


Liam och mormor. Inte från idag men så söta!


När jag stod och lagade kvällsmat satt Liam i sin egna lilla fåtölj och tittade på Nicke Nyfiken. Han var så söt där han satt, helt inne i filmen och rörde inte en min. Jag hann nästan laga klart maten innan han kom ut till mig i köket. Då ville han komma upp och titta på när jag fixade och donade. Skulle tagit kort men hade inget batteri i telefonen:( Får bli nästa gång.
Sen gjorde jag även en semla till Liam också men utan mandelmassa. Han fullkomligt älskade det! Mumsade och mumsade:) När tvättningen och borstande av tänder var klart gjorde vi välling och gick och la oss i sängen. Han ville "Säsa" (=läsa) och blev överlycklig när jag tog fram han favorit bok, Tuff tuff tåget. Jag tror vi läste den 3 gånger och sedan satt han och bläddrade lite själv. Han pekade ut var apan, elefanten, bollen, ankorna med fler var någonstans. Han lär sig så snabbt vår lilla kille. Efter boken drack han vällingen och sen skulle vi sjunga lite. När jag sjöng "Trollmors visa" så försökte han sjunga med. Ajajaj uff, ajajajaj uff. Det var bland det sötaste jag hört i hela mitt liv. Med nappen i munnen och snutte kaninen i handen så låg han på min arm och sjöng med i sången. Jag blev helt rörd och tårarna började rinna. Den kärleken jag känner för min fina son är obeskrivlig! Kärleken svämmar över och får inte plats, jag vet inte var den tar vägen men den är så stor att den ryms inte i mig. Den blir större för varje dag som går och det finns inget stopp på den. Mitt liv blev fulländat när jag blev mamma till universums finaste kille. Han ger så mycket kärlek trots att han bara är 15 månader gammal och det räcker att titta på honom så blir jag helt varm i hela kroppen. Nu sover han, det är nästan så att jag skulle kunna väcka honom bara för att få hålla om honom och lukta på honom. När vi låg i sängen så sa vi natti och han vinkade med sin lilla hand. Han tog ut nappen och pussade mig flera gånger om. Sen la han sig ner på min arm och somnade. Aa, som ni märker så kan jag fortsätta skriva hur länge som helst och jag skulle ändå inte kunna förklara den kärleken jag känner för mitt barn!


Mamma och son. Redan här var kärleken obeskrivlig!


Plutten


Gosig kille. Tror han halvblundar för blixten:)


Halvdålig bild men här sitter han och äter semla!

Kram från mig

1 kommentar: