söndag 23 januari 2011

Framkallar kort!

God kväll på er alla!

Sitter nu framför datorn och ska framkalla lite bilder att sätta i både fotoalbum och i Liams album som jag har gjort till honom:) Det är en sådan där bok som jag tror att de flesta av er också har, "Boken om mig". Jag fick ett tips av en mamma från föräldragruppen att göra en själv istället för att köpa en. Den man köper är ju redan ifylld när man köper den och då finns det vissa saker som man kanske inte kommer ihåg eller aldrig fyller i. När Liam var nyfödd valde jag att göra en själv och utforma den precis som jag ville. Den handlar om hans första år och innehåller sådant som jag vill skriva om och som jag vet att vi kommer uppleva med mera. Allt från vad hans namn betyder-hans förlossningsberättelse-våra semestrar-vad olika saker kostade under hans första år till hans 1 årsdag och hans familj och släkt. Den är superfin om jag får säga det själv och det tycker även dom som sett den:) Så jag är lite småstolt:) Hihi!

Så nu sitter jag här och går igenom över 2000 kort som jag och Per tagit och ska försöka välja.. Haha behöver jag säga att det är svååårt! Man vill ju ha alla kort men jag sparar en del som jag vid senare tillfälle ska framkalla och göra en fin fotovägg av. Jag vet Per, du vill inte ha det men jag har fått tips från ... hur jag ska få dig att gå med på det:) Avslöjar inga namn! Sen ska vi även framkalla och göra förstoringar och sätta upp på väggen. Fick ett erbjudande från Fujidirekt om att man får framkalla 100 bilder gratis.. JAAA tack:) Sen blir det några fler;)

Till mitt problem med min arbetsgivare då.. Efter lite "hot" från min sida att jag kommer ta det vidare.. Då verkade det som om dom fick eld i baken och ska försöka öppna upp min anställning igen. Jag ropar inte hej än men det verkar lovande och fixar dom det inte så tar jag det vidare på en gång. Ska se om jag fått nå mejl imorgon annars åker jag dit imorgon eller på tisdag och tar det öga mot öga med dom. Dom vet nog att dom är ute på tunn is och det får dom förhoppningsvis att ordna upp röran som dom har ställt till med!

Imorse kl 9 tog jag och mamma stavarna och begav oss ut. Vi bestämde att vi inte skulle prata så mycket utan gå på istället. Vi fick upp tempo vill jag lova! Vi ångade på och var skapligt svettiga när vi kom hem igen. Det var riktigt skönt och man känner sig så pigg och fräsch när man duschat efteråt. Per åkte till jobbet och jag och Liam åt lunch. Sen skulle jag lägga Liam och vi gick och mös i vår säng. Klockan var strax efter 11 och 13.30 vaknade vi igen:) Så gick det med den städningen:P Äsch tänkte jag och så gick vi ut på en skön promenad med mamma istället. Liam ska bara gå själv hela tiden, inte vill man sitta i vagnen när man kan gå själv heller:) Och så ska han bara sjunga "Små grodorna" hela tiden:) Mitt lilla gryn! Älskar honom så otroligt mycket, hans pappa också såklart, och är så lyckligt lottad över den fina familj jag har<3

Senare på eftermiddagen kom Jennie över och fikade lite med oss. Det var mysigt och så stannade hon kvar och åt med oss. Alltid lika trevligt med lite sällskap:)

Sitter och lyssnar lite på Spotify samtidigt som jag håller på. Nuuu äntligen har Pers bilder laddats över så nu fortsätter utgallringen av bilder!

På återseende! Kramar



Mormor och Liam



Liam och Jennie



Vi två<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar