torsdag 13 januari 2011

Trött...

..jag är! Imorse vaknade Liam kl 03. Jag hämtade honom som vi alltid gör och han brukar alltid somna om på en gång i mellan oss. Men imorse var det så att Per vaknade och började klä på sig, han trodde det var morgon och dags att gå upp. När jag sa till honom att lägga sig igen blev han lite småsur och började diskutera vilket ledde till att Liam blev jättepigg! Per lägger sig, rullar över på sidan och börjar snarka. Där ligger vi, en jättepigg bebis och en väldigt trött mamma. Vi var vakna fram till 06.30, då somnade Liam och sov en halvtimme. När han vaknade igen så väckte jag Per, gjorde välling till Liam, Liam fick vällingen i sängen sedan gick Per och Liam upp och jag fick sova till 8. Det var skönt!

Här hemma springs det runt en massa hela tiden:) Liam går hela tiden verkligen, han lyckades även att ställa sig upp utan stöd idag:) Igår gjorde han första riktiga vurpan. Han var ute och promenerade runt i vardagsrummet och ska gå fram till vardagsrums bordet.. Paaaang! säger det och han slår lilla söta hakan i bordskanten:( Han blev kanon ledsen och fick en stor blå bula på hakan. Vi försökte kyla men det gick han inte med på, fast det ser mycket bättre ut idag och tur i oturen att det inte var tänderna som tog smällen. Idag har vi varit ut en sväng, det är rätt kallt men jag behövde gå till hemköp. Sen gick vi hem till min mormor och fikade och Liam fick visa upp sina skills:) (Att han kan gå alltså:))

Nu ligger han och vilar lite. Måste nog väcka honom om jag vill att han ska sova ikväll. Funderar på vad vi ska äta också. Det får nog bli potatis- och purjolökssoppa och pannkakor:) det är mumsigt! Måste försöka bli kvitt min förkylning också. Har nu haft ont i halsen i två veckor och känner mig sådär hängig och matt i kroppen och knoppen! Vill börja träna ordentligt nu så man kommer ur den fejkade gravidkostymen:P Jag och mamma går stavis och jag har kommit på en massa bra övningar som vi kan göra efter vägen!

Grattis till Peter som fyller år idag också!
Imorgon ska vi hem till Pia och Peter på kalas. Det ska bli trevligt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar