måndag 24 januari 2011

Hemsk natt!

Hua vilken natt jag hade! Vet knappt om jag vågar berätta, ni kommer tro att jag gått och blivit tokig!

Det började med att jag hade svårt att somna, låg och tänkte en massa och bara vred och vände på mig. När jag väl somnade, tror klockan var 2, så började en massa hemska drömmar dyka upp. Det började med att vi var en massa folk, släkt och vänner, tillsammans i någon konstig stuga. Där var de någon form av festligheter och så hade vi en massa lekar som jag kan likna med en saw film. För den som inte vet vad det är (mamma, mormor) så är det väldigt skruvade skräckfilmer. Människor som måste välja mellan väldigt bisarra grejjer för att överleva, de kan få välja mellan att såga av sig foten eller bli skjuten tex. Hemskt var det och alla som dog blev instoppade i någon form av djurmage, jag kommer ihåg att det var en varg med, helt sjukt alltså! Tror ni jag var rädd eller? Drömmarna gick ihop på något konstigt vis för sedan drömde jag att någon gjorde inbrott hos min fina syster och det avlöstes med att det var någon som gjorde inbrott här. Att det var en konstig människa som stod i vår hall som såg ut som en varg och att han gick in till Liam. När jag vaknade blev jag livrädd och väckte Per och bara grinade. Hade jättesvårt att somna om så lampan fick vara tänd. Tillslut somnade jag och vaknade när Liam vaknade klockan 6, sedan somnade vi om och sov till 8. Skönt med lite sovmorgon efter den natten vill jag lova! Hua hua!
Jag har börjat drömma mardrömmar oftare nu än förr, antar att det beror på att jag har en del oro i kroppen och knoppen. Jag, mamma och Anna pratade om det när vi var hos mamma i fredags. Vissa människor får bearbeta sin oro på dagarna medan jag får göra det på nätterna i form av mardrömmar. Det kan säkert bero på bland annat den oron man känner hela tiden för sitt barn, att något ska hända honom. Sedan berättade mamma igår att hennes en kompis haft inbrott i sitt hus, mycket möjligt att det bidrog till min hemska mardröm.

Jaja, hoppas verkligen att denna natt blir bättre.

Idag har Liam hjälpt mig att städa. Eller jag har städat och han har släpat fram igen:P Sen efter maten gick vi ut en sväng tillsammans med min mormor. Det blåste riktigt kallt så vi gick hem till henne istället. Sen åkte jag och Liam ut till pappa och blev bjudna på mat:) Det var mys. Vi hann även träffa mamma en snabbis när vi lämnade en film till henne.

Vi kom hem för inte så längesen. Jag och Liam var och hämtade Per på jobbet, det blir rätt sent när han slutar 19 men Liam har druckit välling och sover nu skönt.

Vi har beställt en ny vagn som förhoppningsvis kommer imorgon. Vagnen vi köpte begagnat verkade superbra och har funkat bra till och från. Det blir ofta punka på den, bromsarna funkar inte som dom ska och den har verkligen gjort sitt nu. När vi skulle köpa reservdelar till den så vet inte ens personalen på babyproffsen vad det är för sorts vagn, de har aldrig hört talas om märket. Jag är glad att vi inte la ner så mycket pengar på den. Så fort vi får den nya vagnen åker den gamla på tippen. Den nya är kombinerad sitt- och liggvagn vilket gör att den funkar perfekt för Liam nu och även om/när Liam får syskon.



Happy heritage. Vi har valt andra hjul men i det stora hela ser vagnen ut såhär. Det är hjärtan inne i suffletten. Vi är supernöjda:)

Lägger in bilder när vi fått hem den så får ni se Liam ta sin första åktur i den:)

Imorgon är det den 25:e och lööööön! Det känns bra för det är en del vi måste införskaffa. Bland annat pyjamasar till Liam. Han växer så det knakar på längden så dom blir fort korta i benen. Han behöver även en del nya t-shirtar och bodysar. Sen skulle både jag och Per behöva klippa oss. Sen är det lite småfix kvar i lägenheten som jag skulle vilja få i ordning nu.

Jaha nehej, nu ska jag nog slänga mig i soffan och kolla på Mercy:)

Måste bara tillägga x2.. Som ni vet så framkallade jag bilder igår från fujidirekt. Jag hade fått något erbjudande, 100 bilder gratis. Jag framkallade 120 bilder och det gick på 43 kr varav 29 är frakt. Det kan man kalla billigt!

Det andra är att jag har aldrig förstått varför tjejer ska behöva betala för bindor och tamponger själva när mens inte är något vi valt. Nu är det några tjejer som startat en hemsida där man kan bli medlem helt gratis och varje månad få gratis tamponger hemskickade i brevlådan. Det ända man måste göra är att svara på några frågor varje månad. Taget! Så jag tänkte länka sidan så kan ni gå in och registrera er om ni känner för det!

Gratis tamponger

Många kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar