söndag 16 januari 2011

Söndag kväll

Hej på er denna vintriga och mörka kväll. Hoppas det är bra med er alla där ute i stugorna:) Här är det okej, jag dras fortfarande med denna jobbiga förkylning. Ont i örat, halsen och fruktansvärt täppt i näsan.. Inne på min tredje vecka nu.. Inge roligt alls:( Men Per och Liam är fortfarande krya så det är tur det!

I fredags var vi till Pia och Peter och grattade honom eftersom han fyllde i torsdags. Det var massa trevligt med god mat och gott att dricka. Pia hade gjort pajer som smakade super och sedan gott vin till:) Per fick vara chaufför eftersom han ska på Strike med jobbet på tisdag. Vi var kvar till strax efter 22 och Liam var vaken hela tiden:) Dan (Liams farbror) och hans sambo Lena var där men Dan jobbade så vi körde hem Lena när vi åkte. Liam var vaken hela vägen till Skultuna men somnade på vägen hem. Väl hemma så fick han en flaska välling, en ny blöja och sedan somnade han gott i sängen. Jag och Per gick också och la oss. Klockan var 6.10!! när Liam vaknade första gången. Jag hämtade skrutten och la honom i vår säng men trodde aldrig att han skulle somna om. Klockan 8 vaknade jag av att Liam hade lagt sig på tvären och hade sina små och otroligt söta fötter i Pers ansikte och hade borrat in sitt huvud bredvid mitt. Det var såå sött så jag var tvungen att väcka Per. Vi la Liam tillrätta och sedan somnade jag om. Per däremot kunde inte somna om så han gick upp. Halv 10 vaknade jag av att Per kom in i sovrummet, jag tittar åt sidan och där ligger världens finaste bebis och sover fortfarande!! Snacka om att han var trött. Vi väcker honom och han är pigg som en lärka och mumsar i sig sin välling. Så man kan säga att vi fick verkligen sovmorgon!

Vi gick upp, klädde på oss och sedan gick vi till mamma för att Per skulle hjälpa henne med en garderob. Vi fikade och mös men sedan blev Liam trött igen, efter med sömn kallas det:P Vi gick hem och han sov. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till pappa en sväng, och hör på det här, vi fikade igen:P Hehe.. Sen på kvällen kom Oskar över och vi kollade på film. Liam sov jätteoroligt pga magknip och var vaken mellan 00-02 ungefär. Sedan somnade han tillslut och vi med tillsammans i vår säng, och alla tre vaknade klockan 9 imorse! Så sovmorgon två dagar i rad är inte illa!

När vi hade vaknat och klätt på oss åkte vi hem till Pia och Peter. Per och Liam tog en promenad tillsammans med Peter medan jag och Pia gick till gymmet som dom har tillgång till i föreningen:) Och vi körde, vi körde så vi var helt slut sen. Det var så skönt att äntligen få komma igång med att styrketräna igen. Det känns som om det är ett bra komplement till mammas och min stavgång. VI var helt slut efteråt men väldigt nöjda.

Vi gick hem och duschade innan vi åt mat. Pia köpte wii till Peter i födelsedagspresent och igår köpte dom en sån där platta som man kan stå på. Jag och Per prövade den och gud vad kul det var! Man kan göra allt från yoga till styrkeövningar:)



Liam och farmor myser



Pappan spelar wiiiiiiiii!



Farfar Peter och Liam tittar på



Dags för boxningsmatch mellan mor och son. Aldrig träffat några som är så otroligt tävlingsinriktade! Släkt??



Nu försöker Per lägga Liam och jag ska snart kolla lite på tv. Jag tänkte lägga in några videos också så jag hoppas att det ska funka.

Just ja! I torsdags så kom pappa hit och åt med mig och Liam när Per jobbade. När jag och Anna (min syster) var små så la sig pappa tillsammans med oss i spjälsängen. Där låg vi alla tre och pappa läste för oss:) I torsdags så skulle pappa prova om det gick nu med.. Liam har samma säng som vi hade när vi var små. Och tro det eller ej men pappa kom ner i sängen nu med och Liam tyckte det var roligt att se morfar i sängen. Pappa fick snuttekaninen av Liam men nappen behöll han själv. Ska lägga in bildbevis också!



Tadaaa!

Nej nu tror jag att jag ska gå och lösa av Per lite. Liam verkar ha svårt att somna.
Ha en fortsatt trevlig kväll, det ska jag ha!
Kram




Liam går:)



Tokar sig när han äter mammas wok!



Nu ikväll innan sovdags:) Läser saga. Min fina plutt<3

Måste bara tillägga.. Har lite smått ångest. I fredags skulle jag tagit sjuksköterskeexamen om jag inte hade tagit studieuppehåll och blivit gravid. Det känns sådär måste jag erkänna. När man läser statusuppdateringar på Facebook, mina gamla klasskompisars, både här och i E-tuna. Då blir man lite ledsen. MEN! Jag kan inte ha ett bättre liv nu. Jag skulle inte byta det jag har nu mot något annat i hela världen. Jag har den finaste sonen som finns och jag är så otroligt lottad att jag får vara hans mamma! Skolan och examen finns kvar och jag kommer dit när den stunden är inne för mig. Ta studieuppehåll och skaffa barn var det bästa jag kunde göra men jag ska inte sticka under stolen med att det ändå känns lite surt. Men som sagt, jag ångrar verkligen inte mitt beslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar