tisdag 18 januari 2011

Fy fan!

Usch vad arg jag är! Så fruktansvärt arg på min "arbetsgivare". Jag ska berätta vad som hänt men kommer inte nämna vem arbetsgivaren är då jag inte riktigt vet vem som läser detta! Ni som vet ni vet redan och får gärna hålla det för er själva!

Sommaren 2009 jobbade jag 100% inom vården eftersom jag redan tackat ja till det innan jag visste att jag var gravid. Jag kände att det kanske var lite väl med tanke på att jag skulle vara vääldigt gravid på sommaren men jag ville inte svika, varken min arbetsgivare eller stället jag var på. Jag tog mig igenom sommaren med nöd och näppe och efter sommaren bestämde jag med jobbet att jag skulle gå på havandeskapspenning då mina olika "gravidkrämpor" var olidliga efter att jag jobbat ett pass. Jag sa till arbetsgivaren att jag inte visste riktigt hur länge jag skulle vara mammaledig vilket inte var något problem för dom utan det enda dom sa till mig var att jag skulle höra av mig till dom när jag ville börja jobba igen.

För några veckor sedan skickade jag ett mejl till dom för att fråga hur jag ska gå tillväga nu när jag ska börja jobba ett par pass i månaden, då Per är ledig. Om jag måste dit eller om jag bara kan ordna allt genom datorn. Jag skrev ner de frågor jag ville ha svar på med mera och avslutade med mitt namn och personnummer. Jag fick svar några dagar senare och där kunde jag läsa att hon inte kunde göra något utan mitt personnummer. Jag hade skickat det i förra mejlet men skickade det igen. När det gått en vecka och jag inte fått svar så skickade jag till dom igen och frågade om dom glömt bort mig. Idag fick jag svar... Du är "avslutad" hos oss eftersom du inte har jobbat. Så jag har alltså blivit av med mitt jobb för att jag har varit hemma och varit mammaledig. Det här helt utan min vetskap. Inte en människa har hört av sig till mig och sagt att jag inte har något jobb längre. Så från att tro att jag ska börja jobba lite smått inom några veckor till att jag nu sitter här i lite smått panik utan jobb. Jag har en känsla av att dom verkligen inte får göra såhär och det är det första jag ska ta reda på imorgon!

Det jag är mest orolig över nu är hur vi ska göra med allt. Vi hade ju planerat att jag skulle börja jobba lite smått för att spara in på föräldradagar och få lite mer klirr i kassan. Ångest, ångest, ångest!! Aja jag kan inte lösa något förens imorgon iaf när jag har pratat med dom.

Hur som helst, är det någon där ute som läser det här och har tips på något jobb så är jag mer än tacksam över det!

Slut på tråk! Igår var Per ledig och vi hade bara en skön innedag när det var så slaskigt och grått ute. Jag och Liam sov middag vilket var väldigt skönt! Segare efteråt dock:S Vi lagade mat, fyra ostar med bacon och pasta, och sedan tog jag och Liam en skön och varm dusch tillsammans. Han älskar att duscha vår lilla plutt! Efter det var det läggdags för Liam och jag slängde mig framför tv:n och serier. Per satt framför datorn. Min träningsvärk är inte att leka med vill jag lova! Herregud vad öm jag är i mage och rygg. Men vad hade jag trott, sist jag gymmade var innan jag blev gravid och jag körde hårt i söndags! Men skönt är det, det känns att man har gjort något!

Idag körde jag och Liam Per till jobbet. Dom skulle på Strike efter jobbet och jag kan tänka mig att det blir både god mat och alkoholhaltig dryck! När vi hade kommit fram till Pers jobb så kommer han på att han har glömt matlådan. Vi bestämmer att vi ska åka förbi med den efter att Liam har sovit och ätit. Hem igen och Liam somnar. Jag kollar lite på tv under tiden. Liam vaknar, vi äter och klär på oss och sedan åker vi till pappan med mat. När vi ändå var ute och åkte så kändes det tråkigt att åka hem på en gång så därför åker vi till Gryta och hälsar på mamma/mormor och mina gamla jobbarkompisar:) Alla blev glatt överaskade och så fick ju mamma gosa lite med Liam. Liam sprang runt och tittade sig omkring, det märks att han älskar att gå! Han fick en "moppe" och någon annan rolig grej från mammas chefs kompisar som han lekte med:) Moppen kommer nog bli en favorit i vår och sommar!

Nu ligger min lilla prins och sover. Per är på Strike och jag sitter här. Har fått en ny Vi föräldrar tidning så jag kryper nog upp i soffan och läser lite tror jag. Avslutar som vanligt med lite bilder!

Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram



Liam och jag duschar (Ej från igår)



Provar pappas brillor:P



Såhär pigg var Liam imorse:)



Nallen fick sig en omgång nu ikväll!

3 kommentarer:

  1. FYFAN va sjukt! Hoppas verkligen det löser sig, det verkar vara lurt som fan :S <3

    SvaraRadera
  2. Jag kan aldrig tänka mig att dom kan säga upp dig utan att informera om det. Dessutom kan dom inte ens säga upp dig utan en riktigt rejäl anledning o mammaledighet är absolut inte det. Det har man rätt till. Stå på dig! kram

    SvaraRadera