torsdag 20 maj 2010

Ännu en dag med underbart väder!

Har inte skrivit på några dagar nu, har inte orkat, har varit ute i det fina vädret och sen har jag faktiskt glömt bort. Förlåt till er:)

I tisdags var jag och Liam hemma på förmiddagen. Per jobbade, som vanligt.. Det var superfint väder och så varmt så jag och Liam gick ut en sväng. Vi gick förbi och plockade upp mormor så gick vi och handlade lite sen blev det fika hos mormor innan jag och Liam gick hemåt igen. På kvällen hade jag och Per lite mys eftersom han var ledig på onsdagen så det blev film och en varsin glass framför tv:n.



Jennie kom på besök, mycket trevligt!



Väntar på g-mormor. Skönt att inte behöva ha så mycket kläder!

Igår så fick jag lite sovmorgon eftersom Per var hemma och gick upp och matade Liam. Gud vad den ungen älskar gröt! Helt otroligt, han äter dubbel portion på morgonen och på kvällen. Så duktig så!
Sen sov Liam lite till och jag och Per plockade lite här hemma. Sen kom farbror Dan och Lena och hälsade på en sväng. Trevligt! Sen åkte dom och vi åt.
När Liam vaknade igen gick vi ut och Liam fick gunga vilket är en av hans favoritsysselsättningar just nu:) Han ser så nöjd ut när han får gunga, plutten. Varmt var det, herregud. Sommaren kom med dunder och brak bara sådär! Underbart!



Nu är det sommar på riktigt! Vad tycker ni om överarmarna i linnet??:)



Pappan tyckte Liam såg ut som en tysk turist! Håller inte med, han är ju bara såååå söt!



Hoppade lite i "Hoppsigungan" från mormor och morfar. Det är jättekul!

På kvällen var det svårt att få Liam och sova, jag tror att han också tycker att värmen är lite jobbig. Till slut somnade han och jag och Per kunde sätta oss och inte göra någonting. Skönt.

Det dryga är att jag har dragit på mig en förkylning. Inge roligt alls men jag lever iaf! Nu ligger Liam och sover och jag håller på och städar lite. Vi ska ta oss ut snart tänkte jag. Imorgon ska vi på middag hemma hos en av Pers chefer, det ska bli väldigt trevligt. Mamma och pappa ska vara barnvakt. Jag känner mig så trygg när jag vet att Liam är där. Mamma vaknar fortare än mig när Liam låter på natten och jag behöver inte vara orolig för något. Jag ska hjälpa dom att natta honom så att det inte blir som sist. Då fick dom ut och åka både bil och vagn innan han bestämde sig för att sova, innan skrek han tills han fick ont i halsen. Men just i såna situationer så vet jag att dom alltid fixar det och det gör mig så otroligt trygg!! Tack bästa mamma och pappa för hjälpen.

Nu ska jag lägga in lite bilder så ni får se vad vi gör om dagarna!

Må väl i värmen! Många kramar från Liam och mig

PS. Vi saknar pappan!



Måste bara visa den här bilden. Så gullig, han satt i mitt knä och la handen sådär:) Snacka om att gå i sin fars fotspår!



Och så en bild på knäppa familjen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar