onsdag 5 maj 2010

Dagen är till ända..

Jaha, så har ännu en dag kommit och gått. Vi har hunnit med en hel del tycker jag. Vi började med lite sovmorgon, me like! Per gick upp med Liam och dom hade lite kvalitetstid. Mysigt. Sen var det dags för oss att äta lite lunch för att sedan bege oss ner på stan till BVC. Liam hann precis somna när det var vår tur. Det var som jag sa tidigare dags för en 5 månaders kontroll. Barnsjuksköterskan frågar vad Liam kan och så gör testade hon honom lite. Han var så duktig och hon tyckte han var tidig på en hel del saker. Bland annat att han tar sig framåt när han ligger på magen:) Sedan skulle hon väga och mäta. Vår lilla plutt väger nu 8020 gram och var 66,4 cm lång, stora killen. Han följer sin kurva perfekt, vårt lilla underverk. När vi var klara hos sköterskan så var det dags för läkarbesöket. Han var superbra och istället för att berätta för mig och Per så riktade han sig mot Liam och förklarade vad han gjorde med stetoskopet. Liam var glad som vanligt och även läkaren tyckte att han var tidig för sin ålder när det gällde flera saker. Sedan var det dags för dessa hemska sprutor. Fy sjutton vad ont det gjorde i mitt "mamma-hjärta" när han fick sprutorna. Han skrek rätt ut och tyckte det gjorde jätteont! Men det gick över lika fort men stackars lilla älsklingen. Det gör så ont i själen på en själv när ens lilla bebis får ont, man måste vara förälder för att förstå det. Men han var så duktig och sedan var vi klara på BVC. Blev lite prat om mat och sådant också, dom tyckte vi skulle fortsätta som vi gör nu. Ersättning på morgonen, gröt på förmiddagen, burk till lunch, frukt som mellis, gröt till kvällen och sedan ersättning en gång till innan natten.

Sedan åkte vi hem. Jag och mamma har ju börjat på pilates men kunde inte komma iväg ikväll så vi bestämde att hon skulle komma hit så skulle vi ut och gå istället. Hon och pappa kom hit och hade köpt med sig stavar till mig! Lycklig! Så jag och mamma begav oss ut och gud vad kul det var att gå med stavar. Snacka om skillnad, träningsvärk imorgon jo tack! Maten stod på bordet när vi kom tillbaka, biff stroganoff och ris. Mums! Sen nu sitter jag här. Liam är på väg att vakna och ska få lite ersättning innan natten. Återkommer imorgon. Då ska jag även svara på varför vi valde Liams namn.

Nu måste jag rusa. Må väl!

Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar