måndag 17 maj 2010

Sol och värme, nu är sommaren här!

Underbara väder, stanna! Gud vad skönt det har varit idag. I morse vaknade Liam 8 men vi låg och mös till 8.40 sen var det dags för gröt. Liam mumsade som vanligt, snacka om att han älskar gröten men det har han gjort sen första gången han provade det:)

Sen sov han sin förmiddagslur som är på mellan 2-3 timmar, skönt för då hinner man med hemmet också. Sen packade vi ihop skötväskan med mat och grejjor sen gick vi hem till min mormor, Liams g-mormor. Där blev det mumsig mat, rökt lax med pressad potatis och romsås för mig och mormor och Liam fick torsk med potatis och morötter. Jag provade att ge honom en burk från 6 månader igår och han älskade det så idag fick han samma för att vänja sig lite vid dom större bitarna. Världens duktigaste lilla bebis är han!

Vi mumsade och Liam låg på golvet och vände sig hela tiden, snacka om att man måste börja hålla koll på honom nu. snart springer han väl omkring, nejdå men det står nog inte på förens han kryper. Efter maten så gick vi ut på en promenad. Vi stannade till utanför mormor där det finns gungor för vi tänkte att Liam skulle få gunga lite. Och om han tyckte det var kul, han älskade det. Skrattade och såg så glad ut. Skuggorna var väldigt intressanta:) Efter gungningen så satt vi på en bänk i solen och bara mös. Gud vilket fint väder det har varit idag.



Liam gungar för första gången



Gullungen!

Efter promenaden gick vi hem till mormor igen och fikade och solade på balkongen. Liam tyckte det var jättemysigt och fick ligga på filtar på golvet i bara bodyn. Varmt och skönt.



Liam på balkongen i sin nya fina barbapapa body från Stockholm:)

Imorgon packar vi nog väskan och beger oss tillsammans med mormor till mamma och pappa. Där kan vi ligga och sola medans Liam sover och sedan gå på en skön promenad och andas lite landet luft. Hoppas vädret håller i sig bara.

Nu sover Liam och jag sitter och väntar på att Per ska komma hem så att jag kan ta mina stavar och gå ut på en promenad. Skönt ska det bli.

Må väl. Kramar från oss

1 kommentar:

  1. åh så söt han är. tack för det fina mms:et :) tänk att han är så stor att han kan sitta i en gunga. på tok för länge sen jag såg honom!

    SvaraRadera