söndag 16 maj 2010

Huvudstaden med damerna!

Godkväller!

Hoppas att ni mår bra allihopa, det gör vi! Igår var jag alldeles för trött för att orka skriva något här så det blir två-dagars idag.

Lördagen innebar en tripp till Stockholm med damerna i släkten. Tåget gick 9.53 så halv 10 var det samling vid tågstationen. Såå snygga och humöret var på topp! Vi satte oss på tåget och resan började. Jag måste erkänna att tankarna ofta handlade om min älskade son och sambo här hemma men efter ett tag kunde jag lägga det lite åt sidan för att bara njuta! På tåget skickade Per ett sms till mamma där "Se till att Fia tänker på sig själv i första hand är du snäll:)". Jag har verkligen världens underbaraste sambo, han vet precis hur jag tänker och funderar för visst var tanken att jag först och främst skulle komma hem med grejjor till Liam och Per.
Vi började dagen med en mysig fika för att samla krafter för en massa shopping. Kan ju tillägga för er som inte märkte det, vi hade vädret på vår sida! Helt underbart skönt var det, tur att vi lämnade jackorna hemma.. Ellerhur mamma?
Efter fikat så började springet i affärerna. Och kan ni tänka er, H&M var butiken vi sprang i mest. Haha roliga vi är då! Men så är det. Självklart var vi i en massa andra affärer också men vi handlade mest på H&M. Jag köpte lite kläder till mig själv men hittade även lite nya bodys till Liam. Ingenting till Per men han hade sagt till mig att inte köpa något till honom och jag tänkte att någongång måste jag väl lyssna på honom:). När vi kände oss nöjda med handling så letade vi upp en restaurang att äta på. Vi hittade Karlsson´s. Jättegod mat och väldigt gott vin men sämsta kyparen ever! Han var otrevlig, väldigt förkyld, sköt kapsyler mot vårt bord och stänkte vatten på mig och Anna utan att be om ursäkt. Vi trodde verkligen vi var med i dolda kameran. Vilket skämt. Aja, han får nog inte behålla jobbet länge om han fortsätter sådär! Vin blev det iaf och en massa mys och prat. Sen rörde vi oss mot stationen och resan hemåt till Västerås. Vi hade oooont i fötter och ben efter allt springande men det var det värt. Resan gick bra, mamma fick ont i huvudet men tog tablett så det hann inte bli värsta sorten. Stackars! Men gud vilka konstiga människor det finns. Vi blev mer och mer förvånade, allt i från konstiga frisyrer till mammor som skulle visa upp sina barn.

Tusen tack till mina fina släktingar för en underbar dag! Vi kunde inte haft det bättre. Får vi göra fler gånger.



Damerna på tågstationen på väg mot Stockholm

Per och Liam hade det skönt ute i Hökåsen med pappa/morfar. Han fick ha keps på sig eftersom det var så varmt och skönt:) Dom tog det bara lugnt och umgicks.

Idag, söndag, har Per jobbat. Jag och Liam tog sovmorgon. Vi vaknade 10.20 imorse. Självklart hade Liam vaknat innan och fått ersättning men sedan somnade vi om och sov skönt. Välbehövligt. Sen kom mamma, pappa och mormor och hämtade oss så åkte vi till Maxi och handlade lite. Välbehövligt det med. Efteråt hade vi lite samkväm hos mamma och pappa, vi åt stuvad spenat och kokt korv. Gott! Liam åt han med, potatis med fisk och morötter, OM han tyckte om det! Skrutten. Idag vände han sig igen flera gånger. Nu är det inget tvivel om att han kan göra det själv. Lägger in en video längst ner i inlägget.



Liam med mormor och g-mormor



Liam med mormor efter ett träningspass på mattan

Några bilder från övernattningen hos mamma och pappa:)



Mormor, morfar och Liam



Liam och morfar innan Liam ska gå och sova



Liam och morfar hemma hos Liams g-farmor och g-farfar på fika

Nu kallar sängen. Det ska bli skönt att sova. Jag hoppas att morgondagen bjuder på fint väder, vi får se vad som händer imorgon. Sov så gott allihopa!

Kramar från mig



Video på Liam när han vänder sig helt själv. Ha överseende med oväsendet i bakgrunden:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar