fredag 14 maj 2010

Mys hos mamma och pappa:)

Hej i regnrusket!

Just nu sitter jag hemma hos mamma och pappa. Mamma och Liam ligger och sover och pappa är iväg och köper reservdelar till chevan. Vi har ätit lunch, stekt potatis med bacon och stekt ägg. Gottit. Vi ska nog åka hem till min farmor och farfar och fika en sväng snart.

Igår hämtade mamma mig och Liam på eftermiddagen för att vi skulle sova här när Per åkte iväg på utbildning i Malmö. Vi hyrde film, The box, och åt jättegod mat.. Som vanligt! Filmen var bra men väldigt skum:) Min farbror med fru var här och kollade med oss. Vi hade det jättemysigt och trevligt. Sen fick Liam ersättning och sedan gick mamma och han och la sig. Jag och pappa kollade lite på tv. Mamma, jag och Liam låg i deras säng och pappa låg i gästrummet. Liam vaknade några gånger inatt men har sovit hyffsat iaf. När han vaknade imorse tog mamma honom och gick upp och jag fick sovmorgon, hur skönt som helst. Liam busade med mormor och morfar och när han blev trött igen kom mamma in med honom till mig och så sov vi lite till:) SKÖÖÖNT! Och lillknodden vände sig från mage till rygg idag! Så dukig liten kille vi har. Sen när han skulle sova så vände han sig hela tiden. Sötnosen. Vi har filmat så pappa Per får titta han med sen. Hihi.

Ikväll kommer Per hem. Saknar honom massor. Hur ska jag klara av att han är borta i två nätter nästa gång? Hmmm.. Tur att jag har min fina familj som kommer och håller mig sällskap. Jag tycker det är kul för Per att dom satsar så mycket på honom iaf. Han åker på utbildningar titt som tätt och det går så bra för honom i butiken. Nu behöver han inte ligga vaken om nätterna och fundera hur allt ska lösa sig, hur det ska bli med jobb. Han är mindre stressad och mer harmonisk.
Älskar dig mest av allt Per!

Imorgon bär det av till Stockholm med mamma, syster, mormor, faster, moster och kusin. Det ska bli superkul och fint väder ska vi få. Toppen! Ska bli roligt att göra något för sig själv, jag älskar att vara mamma men det är roligt att få göra något annat än byta blöja ibland. Sen är det bra att Per får lite egentid med Liam och så får han se att det inte är någon semester att vara föräldraledigt:P
Hoppas att jag hittar något, har knappt några kläder alls känns det som. Sen ska det bli mysigt att sitta på någon restaurang och äta god mat och snacka lite skit:) Dricka lite vin också kanske?

Nästa fredag är det fest hos Pers chef med fruar:) Det har vi längtat efter och det ska bli ruuuligt! Pia, äntligen ska vi få ta oss ett glas vin ihop. Jag och Pers jobbarkompis Pia har pratat om så många gånger att vi ska träffas och dricka lite vin ihop hon, jag Per och hennes Peter men det har aldrig blivit av. Nu så! Så vi hoppas på fint väder, sol och varmt. Liam ska vara hos sin mormor och morfar och ha mys med dom!

Jaha, nu har ni fått lite uppdatering. Hoppas att ni mår bra allihopa. Det gör vi!

Må väl!
Kramar från mig



Snacka om att magen var rätt stor dagen när Liam var beräknad. Han kom en vecka senare och då var magen ännu större. Jag vet, helt ofattbart men så sant så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar