söndag 9 maj 2010

Söndag kväll och en händelserik helg!

God afton mitt herrskap!

Hoppas ni mår bra allihopa. Vi mår iallafall bra här hemma. Just nu sitter Per och kollar serier på tv:n, Liam sover sött i sängen och jag sitter här och bjuder in er att läsa om vår helg.

I fredags bestämde jag mig för att jag och Liam skulle åka och hälsa på Per på jobbet som ni redan vet. På kvällen var det mys, som vanligt somnade jag väldigt tidigt. Förlåt älskling men så är det att vara småbarnsmamma::P

På lördags morgonen kom Liams farmor och hälsade på. Hon skulle hämta upp Per som skulle hjälpa lite i stugan. Eftersom Liam hade varit lite snuvig så tyckte vi att det var bäst att han och jag var hemma. Liam och farmor mös ett tag innan det var dags för dom att åka.

Jag och Per hade inget annat inplanerat resten av lördagen och då ringer mamma och frågar om vi vill låna bilen. Underbart säger vi! Så iväg åker vi. Till Nisses för att kolla vardagsrumsmatta, inget som passade. Istället köper mamma och pappa en praktisk liten paraplyvagn till Liam. Han älskar den. Tusen tack! Vi svänger in på mattbolaget och kommer ut med en jättefin matta. Passar hur bra som helst, luddig och gosig att stoppa ner fötterna i. Vi fortsätter mot IKEA i hopp om att hitta mysiga och fina doftljus att ha i vardagsrummet. Ingenting sådant fanns. Vi hittade istället nya sängkläder till Liam och gott fika:) Mamma och pappa åt god kyckling. Sedan sprang vi in på Maxi och köpte bland annat blöjor och en mixer. Tänkte att jag ska försöka göra egen barnmat (till viss del). Tror att man kan spara in en del pengar på det. Liam åkte i sin nya vagn hela tiden och tyckte det var superkul. Efter det åkte mamma och pappa hem till sig och vi hem till oss. Vi fick låna bilen hela helgen ifall vi kom på att vi hade fler ärenden. Söndagen blev en städdag. Jag somnade med Liam i sängen och när jag sedan kommer upp så håller Per på med värsta storstädningen! Så nu är det rent och fint här hemma, Tack älskling! Klockan två skulle vi hem till systeryster och fira henne, vi hade redan gjort det men ville träffa lite släkt:) Innan vi åkte dit så tog vi en tur förbi återbruket, välbehövligt. Anna som varit på Lady Gaga igår såg oförskämt pigg ut för att ha kommit hem sent och gått upp tidigt. Nu har hon fått det så fint i lägenheten! Är så glad för din skull gumman, du om någon är värd det!

Sen åkte vi hem till mamma och pappa för att lämna bilen och så ville pappa ha lite hjälp av Per att bära in deras nya diskmaskin. Den gamla hade sett bättre dagar och behövde ersättas. När dom startade den nya så visste dom inte om den var på eller ej så tyst gick den. Snacka om skillnad mot förra men även den utvecklingen går framåt. Nu har vi mat i magen och nu är det mys som gäller. På torsdag åker Per åter till Malmö på utbildning men som tur är så får jag och Liam sovbesök.

Imorgon åker jag nog en sväng och hälsar på mitt gamla jobb på Gryta. Har varit där en gång tidigare med Liam men tycker om att hälsa på där:) Ska ta en bild på Liams nya vrålåk också så ni får se!

Nu ska jag ta min tidning och gå och sätta mig i soffan och läsa lite. Hoppas att ni har haft en bra helg allihopa. Det har iaf vi.

Tänkte lägga in nån video från dagen D också, Dagen då världens finaste lilla bebis blev född<3

Puss och kram från oss



Liam 5 minuter gammal. Mamman är väldigt tagen av allt som precis har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar