fredag 28 maj 2010

Söndag morgon!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Min mormor tyckte det var så tråkigt varje gång hon gick in för det var aldrig något nytt:P Hehe så här kommer en uppdatering till er!

Fredagen hos Åke var mer än trevlig! Vi hade superkul tillsammans med mycket god mat och dryck! Det bjöds på champagne, vin, cider och öl. Man stod aldrig tomhänt:) Mycket trevligt. Runt 00.30 åkte jag, Per, Pia och Pias man Peter ner på stan och gick på Blue moon bar. Det ni, det är längesen den här mamman var ute och rumla runt så sent:) Men mycket kul hade vi och dansade mycket! Vi gick när dom stängde och då åkte vi med Pers bror hem. Som ni redan förstått, mycket lyckad kväll! Och det hade gått jättebra för mamma, pappa och Liam också. Han hade somnat och ätit och varit glad hela tiden. Iallafall vad dom sa;)



En bild på pappan på krogen. Ja älskling, jag lägger upp den för jag tycker att du var söt på den!



Mamman och Pia på dansgolvet! Glada!

På lördagen åkte vi sen hem till mamma och pappa. Liam blev glad när vi kom och vi pussade på honom hur mycket som helst! Det var fint väder så han fick äta ute på gräsmattan, det tyckte han var mysigt. Sen blev han trött och jag la honom och då var det vår tur att få mat. Grillat för första gången! Mums!



Gottigott med spagetti och köttfärssås!

På kvällen var vi och firade min morbror som fyllde år, trevligt! Vi fick även en vagn från som som Liam älskar att åka i. Senare kom Oskar över till oss och myste.

På söndagen kom Oskar igen på kvällen, sen sov han här. Han skulle till blodcentralen på måndagen och lämna blod och sedan ner på stan och fixa inför sin resa till Italien så vi följde med och umgicks ännu mer! Föresten, en av Pers goda gärningar denna vecka var att han också ska börja ge blod! Duktig. Sedan åkte vi ner på stan och gick och åt. Det blev mongoliska och lunchbuffé. Sen sa vi hejdå till Oskar och önskade trevlig resa och åkte hem.

I veckan har vi gjort både det ena och det andra. Jag och Liam har varit ute på några promenader med Liams g-mormor och sen har vi varit ner några svängar på stan. I onsdags var det träff med föräldragruppen igen. Trevligt som vanligt och Liam tycker det är kul att träffa andra bebisar. Han blir mer och mer medveten och det är kul att se:) Efteråt gick vi och åt med Sophie, Henke och Ronja. Mys med trevligt sällskap och ett glas vin. Sen bar det av hemåt med en väldigt trött Liam. Men gud vad snäll han är, fast han var hur trött som helst så låg han stilla i vagnen och bara tittade. Jag tror att han tyckte det var riktigt mysigt att bara få åka med och ligga och hade det bra i vagnen.

Per han ju jobbat som vanligt i veckan så vi har fått sysselsätta oss själva. Igår, lördag, var jag ner på stan med mamma, mormor och Liam. Mamma och mormor shoppade en del och jag var med som smakråd. Vi åt lunch och hade det riktigt trevligt. Som alltid med dessa damer! På grund av demonstrationerna nere på stan så blev vår dag ett riktigt äventyr! När vi skulle åka hem så gick inte bussen där den skulle, vi skulle få åka med en annan buss ner till stationen men då det redan var 3 vagnar på bussen så fick vi promenera ner dit. Vi höll på att komma mitt i ett bröllop, vi gick igenom vasaparken och blir då omsprungna av 4 män. Vi tänker inte mer på det förens det kommer tre pikébussar med ca 10 poliser i varje. Bussarna åkte rakt in i vasaparken med blåljus och allt vad det heter och jagade dessa män. Vi har ingen aning om vad dom hade gjort men det hade med demonstrationerna att göra. Mamma och jag tyckte det var väldigt otäckt medan Liam satt i vagnen och beundrade sina fina skor:)

Sen iaf så åkte vi hem hit, mamma och mormor gav Liam gröt och sedan tvättade vi honom och gjorde honom klar för sängen. Per kom hem och mamma och mormor åkte hem. Det blev en lugn och skön kväll som tyvärr avslutades med migrän för min del. Alldeles för mycket spänning för en småbarnsmamma på en gång.

Idag ska jag, mamma, mormor, Liam och Thilda åka till Åsby och köpa blommor! Ska bli trevligt, blir nog en fika också. Per ska jobba men är ledig imorgon så vi hoppas på fint väder!

Jag avslutar med några bilder.
Soliga kramar från lilla familjen!



Pappa och Liam myser tillsammans!



Trött kille med gumminacke:)



Gullungen ska sova



Såhär glad och söt är Liam när han vaknar!



Sista bilden får bli på Liam i sitt nya vrålåk. Ser han inte riktigt nöjd ut så säg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar