fredag 21 maj 2010

Fredag och SOVAfest:)

Det här får bli ett snabbt inlägg. Jag har lite att stå i just nu. Jag ska packa Liams väska som han ska ha med till mormor och morfar, jag försöker få i mig lite att äta (blir inge bra med vin på tom mage;)), ska föna och fixa håret, packa ner mina kläder och skriva här.. Allt innan Liam vaknar och då har han sovit ett tag nu. När man är småbarnsförälder så är det svårt att hinna få tid till sig själv. Jag han klaffsa på lite nagellack på tårna iallafall, nu är det ju sommar och bara fötter som gäller:)

Som överskriften lyder, ikväll ska vi till Pers ena chef och ha det trevligt. Det har vi sett fram emot, ska bli mycket trevligt att träffa de andra "fruarna" och sen Pias man såklart:) Liam får sova hos mormor och morfar, det gillar han.

Inatt vaknade Liam och hade blivit förkyld, eller han har varit lite snorig sen han fick vaccinsprutorna men inatt blev han täppt. Varmt som tusan i sovrummet och inga näsdroppar, bara vanligt koksalt och det hjälper inte mot denna snuva. Stackarn, led med honom. Men efter lite sugning av näsa (jajamensan) och flera försök med koksaltet så blev det bättre och vi somnade. Allt blir så mycket värre när det är varmt ute också och vi bor i sämsta lägenheten, det blir ungefär 5 grader varmare inne hos oss än vad det är ute... Alltså har vi det vääääldigt varmt just nu. Tror att det blir mycket bättre för Liam att sova hos mormor och morfar där det är svalt och skönt inne och så lugnt som det är ute på landet. Det konstiga är att han är inte sjuk utan bara väldigt snuvig, skönt att han slipper feber iaf! Vår fina lilla skrutt.

Jaha, om jag ska hinna fåna håret nu då.. Eller så väntar jag på att mamma kommer hit och tills Liam vaknat. Då är han utvilad och mamma kan vara lite barnis medans jag gör mig iordning.

Jaha det här blev snabbt skrivet så ha överseende med stavfel och ett och annat meningsbygnadsfel (vet inte ens om det finns ett sådant ord). Men men..

Må väl i värmen! Många kramar från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar